شناسهٔ خبر: 45149360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به شدت شکننده است

کلانتری گفت: هم اکنون در وضعیت ثابت و پایدار آبی نیستیم و این وضعیت به شدت شکننده بوده و باید تلاش کنیم تا به سمت وضعیت سفید و سبز حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (۲۷ دی ماه) در یکصد و پانزدهیمن نشست ستاد استانی مقابه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا هشدار داد و اظهار کرد: هرچند روند شیوع بیماری کرونا در استان کند و کاهشی شده، اما متاسفانه شاهد رفتارهای عادی انگاری نسبت به این مسئله هستیم که به شدت نگران کننده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چند موضوع ساخت و توزیع واکسن مطرح است، گفت: زمان زیادی برای تامین، توزیع و تزریق آن لازم بوده و نباید از این مسئله غافل شد، چون شرایط شکننده است.


وی ادامه داد: طبق آمار حاصله از انجام نظارت های روزانه، رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی صنوف و گروه های جامعه کاهش یافته است.


کلانتری با بیان اینکه دو هفته است که در سیر نزولی و کاهش آمار ابتلا و بیماری در استان تغییر چندانی ایجاد نشده، ابراز داشت: هم اکنون در وضعیت ثابت و پایدار آبی نیستیم و این وضعیت به شدت شکننده بوده و باید تلاش کنیم تا به سمت وضعیت سفید و سبز حرکت کنیم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه روند نزولی ملایم و کند کرونا هشداری جدی است، تاکید کرد: کمیته نظارت باید با افزایش نظارت ها، مشارکت فعال و گسترده و با برگزاری جلسات مداوم به ویژه در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و لنده گزارش ها را به طور روزانه به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه دهد.  

 
وی با اشاره به اینکه هرگونه تجمعات و مراسمات ممنوع بوده و موضوع کنترل شبانه بدون کم و زیاد به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: آمار انجام تست های روزانه و بیماریابی باید بیشتر شود.

 

کلانتری با بیان اینکه باید تست ها به سطحی برسند که در قبال هر بیمار مثبت ۱۰ تست از خانواده و اطرافیان آنها انجام شود، تاکید کرد: هرگونه فعالیتی باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مردم عزیز استان انتظار داریم که نسبت به گذشته در رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و دورهمی ها بیشتر توجه داشته باشند.

 

وی گفت: حتی یک فوتی در استان هم زیاد بوده و همه باید تلاش کنیم تا شاهد کاهش شیوع بیماری، ابتلا، بستری و فوتی در استان باشیم.


کلانتری تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رسیدن به وضعیت پایدار آبی و سفید، گروه های مختلف هم بتوانند به فعالیت و کسب و کار خود ادامه دهند و سبب تعطیلی آنها نشود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی در همه شهرهای استان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و ناظرین در بازدیدهای خود هیچ گونه مماشات و یا تعارفی نداشته باشند.


وی رسیدن به شرایط موجود را نتیجه زحمات و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران و به خصوص مردم عزیز استان دانست و گفت: در برش استانی زحمات سخت و طاقت فرسایی کشیده شده و نباید با سهل انگاری و عادی انگاری این زحمات و تلاش ها را به آسانی هدر داد.


کلانتری گفت: در رابطه  با مسئله بازگشایی برخی از کلاس ها و یا مقاطع تحصیلی، تصمیمات لازم در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده که اطلاع رسانی خواهد شد. 

پایان پیام/82

نظر شما