شناسهٔ خبر: 45149310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۳۶ هزار خانوار در استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۲۳۶ هزار خانوار در این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بوده و از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: صندوق بیمه اجتماعی یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و فعالیت آن در راستای تحقق قانون اساسی و تامین پوشش بیمه‌ای جامعه هدف خود بوده تا بتواند عدالت بیمه‌ای را بین روستاییان و عشایر تعمیم و توسعه دهد.

او  با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و ۱۵۰ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سیستان و بلوچستان هستند گفت: همچنین واریزی هر خانوار به عنوان حق بیمه حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان سالیانه و ماهیانه حداقل ۲۷ هزار تومان و حداکثر ۷۰ هزار تومان بوده که به ۲ صورت سه ماهه و ۶ ماهه قابل پرداخت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان افزود: انتقال بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر امکان پذیر است.

او بیان کرد: این طرح در سراسر سیستان و بلوچستان اجرا شده و افراد با سن ۱۸ تا ۵۰ می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند همچنین بازنشستگی ۱۵ سال سابقه کار و سن ۶۰ سال است.

شاقوزهی تصریح کرد: ۶۴ کارگزاری در سیستان و بلوچستان داریم که از این تعداد پنج کارگزاری در زاهدان، یک کارگزاری در میرجاوه، ۲ کارگزاری در نوک آباد، چهار کارگزاری در سراوان، ۲ کارگزاری در سیب‌سوران، چهار کارگزاری در چابهار، پنج کارگزاری در ایرانشهر، چهار کارگزاری در بمپور، ۱۲ کارگزاری در بزمان، پنج کارگزاری در مهرستان، ۲ کارگزاری در زابلی، چهار کارگزاری درهامون، ۶ کارگزاری در زهک، سه کارگزاری در هیرمند، یک کارگزاری در نیمروز، چهار کارگزاری در زابل، یک کارگزاری در قصر قند، ۲ کارگزاری در فنوج، ۲ کارگزاری در راسک و ۲ کارگزاری در نیکشهر هستند.

او  با بیان اینکه این بیمه برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفراست گفت: قالی‌بافان و افراد شاغل در صنایع دستی هم می‌توانند با اخذ تادییه از سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ساکنان روستاها می‌توانند با ارائه تاییدیه از دهیار روستا، خانه بهداشت و شورای بخش یا روستا و یا ارائه دفترچه درمان روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

او خاطرنشان کرد: در کشور دستگاه‌های بیمه‌گر مختلف را داریم، اما به دلیل اینکه غالب جمعیت استان سیستان و بلوچستان حدود ۵۲ درصد روستایی و کشاورز هستند صندوق بیمه اجتماعی قطعا می‌تواند کارکردی متفاوت‌تر داشته باشد.

شاقوزهی با اشاره به سه خدمت اصلی ازکار افتادگی، بازنشستگی و فوت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: این سه خدمت از خدمات بسیار خوبی است که بیمه شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ع 

نظر شما