شناسهٔ خبر: 45145044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با خانواده شهید دکتر فخری زاده

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه تعدادی از همکاران خود با حضور در منزل پدری دانشمند شهید محسن فخری زده با همسر، برادران و خواهران این شهید بزرگوار دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، در این دیدار که به مناسبت ایام فاطمیه و به منظور تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهدای اسلام و انقلاب و به خصوص این شهید بی نظیر هسته ای انجام شد، حمید رضا شیخ الاسلام با بیان اینکه شهدا با توفیق نوشیدن شهد شهادت به اوج عزت لقاء الله رسیده اند گفت: دشمن با شناختی که از شهید فخری زاده داشت و هراسی که در وجود خود می دید این جنایت ناجوانمردانه را انجام داد اما باید بداند ایران عزیز اسلامی هیچ زمان راه شهید فخری زاده ها، سلیمانی ها ، حججی ها و امثالهم را فراموش نخواهد کرد.

وی شهید فخری زاده را دانشمندی جامع الشرایط در علوم دانست و گفت: شاخص های مهم دانشمند هسته ای بودن، اخلاق مداری، عامل به عمل بودن همراه با تعهد کاری، مدیریت و برنامه ریزی صحیح در وجود ایشان از جمله ویژگی هایی بود که دشمن را سخت آشفته و تحت تاثیر خود در آورده بود.

شیخ الاسلام گفت: امروز وظیفه ما در آموزش و پرورش تبیین فضایل ، رشادت ها و ایثار گری های این شهیدان بزرگوار است گفت: به پاسداشت این شهید والا مقام آموزش و پرورش مدرسه ی ویژه ای را در آینده به نام این شهید بزرگوار نامگذاری خواهد کرد تا سهم کوچکی از وظیفه و رسالت سنگین خود را در این باره ادا نماید.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم نسبت به گذشته و برای مقابله با استعمارگران و به خصوص آمریکا و اسرائیل غاصب و نوکران منطقه ای و داخلی آنان چفیه های خود را محکم تر از گذشته گره بزنیم تا بدین طریق با پایبندی به اعتقادات و باور های دینی و مذهبی خود به نسل جوان نیز روحیه ایثار و شهادت را منتقل کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان هدف از این دیدار را تجدید عهد و پیمان با آرمان های این شهید علمی بزرگ دانست و هم چنین به بیان خاطراتی از دوران همراهی خود با شهید فخری زاده پرداخت.

وی در ادامه گفت: این شهید متعلق به یک خانواده نیست بلکه متعلق به جامعه شکوهمند اسلامی است و ما باید قدردان خون های این شهیدان و صبوری خانواده های گرانقدرشان به ویژه این شهید والا مقام باشیم.

در ادامه ای دیدار هم چنین همسر بزرگوار شهید محسن فخری زاده با تقدیر از مدیر کل و همراهان ایشان از آموزش و پرورش استان به دلیل حضور در جمع خانوادگی این شهید، به بیان رشادت ها و دغدغه های علمی ایشان پرداخت و یادآور شد: امروز مسئولین باید با بیدار باش خواندن جدی تر از گذشته؛ نسل جوان را برای ادامه مسیر شهدا به خصوص شهیدان عرصه علمی آماده سازند.

هم چنین برادران و خواهران این شهید عزیز با تقدیر از حرکت ارزشمند آموزش و پرورش به بیان خاطراتی از این شهید و مقام علمی او پرداختند و از دولتمردان و مسئولین خواستار تقویت جبهه های علمی و آموزشی کشور تا تحقق کامل اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری گردیدند.

یادآور می شود در پایان این دیدار مدیر کل اموزش و پرورش استان با اهدای تمثالی از شهیدان بزرگ کشورمان، دانشمند شهید فخری زاده و سردار گرانقدر سلیمانی از خانواده معظم این شهید تقدیر کرد.

نظر شما