شناسهٔ خبر: 45140258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات محصولات خلاق گسترش می یابد

تهران- ایرنا- صادرات محصولات خلاق با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های خلاق متعددی در کشور تاسیس شده‌اند که از ظرفیت صادراتی بالایی برخوردار هستند،  با توجه به این ظرفیت‌ها، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق تلاش دارد تا از همه توان و ظرفیت نهادهای دولتی و خصوصی برای توسعه بسترهای صادراتی صنایع نرم و خلاق، استفاده کند.

در این راستا، صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، بخشی از توان و خدمات خود را در کنار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به شرکت‌های خلاق صادراتی تخصیص داده است.

شرکت‌های خلاق می‌توانند با توجه به طرح‌ها و حوزه کاری خود، خدمات مختلف این صندوق را مورد توجه قرار دهند، در این خدمت، با تامین مالی از سوی صندوق، تولید و صادرات محصول توسط شرکت خلاق انجام شده و سود حاصله از مشارکت تقسیم می‌شود.

 همچنین در صورت تمایل شرکت انجام عملیات مدیریت صادرات توسط کارگزاران صادراتی صندوق انجام می شود.

شرکت های خلاق به شرکت‌هایی گفته می‌شود که در ارائه محصولات و خدمات جدید، از خلاقیت و نوآوری و مدل های نوین کسب و کار بهره می‌برند؛ با این حال، رشد و توسعه محصولات و خدمات آنها مبتنی بر فناوری پیشرفته‌ای نیست.

نظر شما