شناسهٔ خبر: 45138468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا- هفته گذشته ( ۲۰تا ۲۶دی ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد که مهمترین آنها راه اندازی هشت طرح آبرسانی در استان با پیام ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو بوده است.

صاحب‌خبر -

مدیران عملکرد خودشان را در اجرای قانون هوای پاک به مردم گزارش کنند، سیمای تیره آلایندگی در هوای البرز، قرار گرفتن شهرستان های استان در وضعیت زرد، یادگار دفاع مقدس و مدافع حرم البرزی آسمانی شد، البرز برای برگزاری انتخاباتی قانونمدار آماده می شود،باشگاه گل ریحان البرز قادر به ادامه فعالیت در این استان نیست، گره‌های ترافیکی البرز گشوده می‌شود، کشور در تولید ماسک اشباع شده است، ۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع شهری صرف بزرگراه شمالی کرج شد،طرح پایش میکروژئودزی برروی پل تاریخی کرج آغاز شد،البرز الگوی مقابله با آلودگی هوا در کشور شد،رقابت پارااسنوبرد بنک اسلالوم به میزبانی دیزین کرج آغاز شد، ۱۰ هزار روستایی البرز از نعمت آب سالم بهره مند شدند، برخورد قطار با خودرو در کرج یک کشته و یک مصدوم داشت،خاموشی ها در صورت مصرف بی رویه برق استمرار می یابد،ظرفیت کشور برای انتشار تولیدات سواد رسانه ای به کار گرفته نشده است،تعطیلی دوباره نماز جمعه در ساوجبلاغ،تصادف منجر به فوت در راه های البرز ۱۴ درصد کاهش یافت، ۳۴ درصد دانش آموزان البرز دارای اضافه وزن وچاقی هستند، دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار مکان به فضاهای ورزشی کشور افزوده است، ورزشگاه ۶ هزار نفری کرج بهار ۱۴۰۰ بهره برداری می شود،هوای البرز تا دوشنبه همچنان ناخوش احوال است،۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی کرج آزاد سازی شد،

نماز جمعه در تمام مناطق زرد و آبی البرز برگزار می شود و  نماینده ولی فقیه در البرز: امور را به مردم بسپاریم از جمله مهم ترین عناوین خبری البرز در هفته گذشته بود.

مدیران عملکرد خودشان را در اجرای قانون هوای پاک به مردم گزارش دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه های عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا استان، گفت: بایستی مدیران عضو این کارگروه عملکردشان در اجرای قانون هوای پاک و مصوبات هیات وزیران را به مردم گزارش دهند.

فردین حکیمی در گفت و گوی اختصای با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا در اجرای قانون هوای پاک باید توسط شهروندان البرزی مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت مطالبه گری اجرای قانون هوای پاک توسط رسانه ها، اظهار داشت: بر اساس قانون هوای پاک، حدود ۱۴ دستگاه های اجرایی در برنامه کاهش آلودگی هوا مسوول و تکلیف قانونی دارند.

 سیمای تیره آلایندگی در هوای وارونه البرز 

سکون و وارونگی هوا و دما با روزهای متفاوتی برای مناطق مختلف کشور از جمله استان پرجمعیت البرز همراه است، پدیده ای جوی که آلاینده ها آن را به رنگ سیاه یا تیره نمایش می دهند.

امروزه عوامل مختلفی دست به دست هم داده تا هوای شهرهای بزرگ کشور از جمله کلانشهر کرج و سایر مناطق استان البرز دچار آلودگی مضاعف هوا شده و سلامتی شهروندان به مخاطره بیافتد.

حدود ۲ دهه خشکسالی یکی از عواملی بود که سبب به پا شدن گردوخاک در مناطق مرزی و مرکزی کشور و استان البرز شد  که به لطف بارش های رحمت الهی از سال ۹۷  تاکنون مردم کمتر شاهد این پدیده اقلیمی هستند؛ اما آنچه در این میان همچنان روند فزاینده ای دارد و با مواد شیمیایی خطرناکی آمیخته است، آلاینده های صنعتی و دود اگزوز خودروها بوده که هریک به سهم خود آسمان شهرهای بزرگ را به رنگ تیره در می آورد ، پدیده ای که از اسفندماه سال گذشته با ویروس منحوس کرونا همدست شده و تشخیص سرفه های این ۲  عامل مخرب تنفسی  نیازمند بررسی های آزمایشگاهی و پزشکی است.

استاندار البرز:شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند

استاندار البرز گفت: تمام شهرستان های استان به جز طالقان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

عزیزاله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه رنگ دیگری به مجموعه رنگ های میزان شیوع کرونا اضافه شده افزود: شهرستان طالقان در وضعیت آبی قرار د ارد، در مناطقی که بعنوان آبی شناخته می شوند، تمامی فعالیت ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آزاد است.

وی با اشاره به اینکه مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت تا شاهد پیک شیوع کرونا نباشیم، گفت: طبق گزارش سخنگوی ستاد ملی کرونا که ضمن تقدیر از البرز صورت گرفت، این استان روند بسیار خوبی در مدیریت بیماری کرونا داشته و نگرانی ها را برطرف کرده است.

یادگار دفاع مقدس و مدافع حرم البرزی آسمانی شد

سردار «غلامحسن دهقان آزاد» از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت (ع) استان البرز پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از عوارض شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، این رزمنده دلیر اسلام  با وجود عوارض شیمیایی و جانبازی دفاع مقدس  برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد که در آنجا نیز  به دلیل شدت یافتن عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به کشور انتقال داده شئ که پس از چند روز مشکلات جسمی شدید روز گذشته شربت شهادت نوشید.

استاندار: البرز برای برگزاری انتخاباتی قانونمدار آماده می شود

استاندار البرز گفت: این استان همانند کل کشور انتخاباتی قانونمدار، بی طرف و امن با رویکرد مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد کرد و به طور قطع جهت گیری در این راستا جایگاهی ندارد.

عزیزاله شهبازی در نشست ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تمام این امور در کسب رضایتمندی مردم و به دنبال آن بالا رفتن میزان مشارکت مردم تاثیر دارد افزود: از این رو برای افزایش شور و مشارکت در انتخابات پیش رو، با جدیت بیشتری برنامه ها را دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار ما از فرمانداران نیز این است که  در حوزه های خود نسبت به ایجاد بستری امن و بی طرف برای فعالیت و مشارکت تمام گروه های سیاسی و احزاب و تشکل های قانونی فراهم کنند.

باشگاه گل ریحان البرز قادر به ادامه فعالیت در این استان نیست

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی گل ریحان البرز با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه این باشگاه قرار دارد گفت: این باشگاه دیگر قادر به ادامه فعالیت در این استان نیست.

رضا رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باشگاه  گل ریحان به دلیل وجود برخی از مشکلات، دیگر قادر به فعالیت در البرز نیست و تقاضای خود را مبنی بر انتقال امتیاز از این استان را به مدیر کل ورزش و جوانان این استان داده است.

وی اضافه کرد: در این نامه که رونوشت  به وزیر ورزش و جوانان، ریاست فدراسیون فوتبال و استاندار البرز نیز ارسال شده از مجتبی جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان  استان خواسته شده که با توجه به وجود برخی از مشکلات با درخواست انتقال امتیاز این باشگاه موافقت نماید.

معاون وزیر راه: گره‌های ترافیکی البرز گشوده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت پروژه های عظیم راه سازی در استان البرز اعلام کرد که از اواخر امسال با افتتاح بخش دیگری از پروژه ها ، گره های ترافیکی این استان  از جمله کلانشهر کرج به تدریج گشوده می شود.

خیرالله خادمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال شهرکرج که عزیزاله شهبازی استاندار البرز و مدیران شهری کرج حضور داشتند، بیان داشت : یکی از پروژه های اصلیراه سازی  کشور آزاد راه آبیک – چرمشهر است که کمتر از ۲ ماه آینده زیر بار ترافیک می رود.

وی با اشاره به اعتبار اختصاصی هشت تا ۱۰ هزارمیلیارد تومانی آزاد راه آبیک – چرمشهر ادامه داد: این پروژه مراحل نهایی خود را طی می کند و  با افتتاح آن بخش عمده ای از ترافیک استان البرز روان سازی خواهد شد.

رییس بسیج اصناف البرز: کشور در تولید ماسک اشباع شده است

 رییس سازمان بسیج اصناف استان البرز با اشاره به اینکه بازارهای داخلی از ماسک تولیدی کشور اشباع شده، بیان داشت: انتظار این است که باید متناسب با کشش بازار ماسک تولید شود.

سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند به خبرنگار ایرنا گفت: در یک برهه ، کشور نیاز زیادی به ماسک داشت به طوریکه حتی بعضی از سودجویان اقدام به واردات ماسک های بی کیفیت و غیراستاندارد کرده و آن را با قیمت بالایی در اختیار مردم قرار می دادند.

وی افزود: اکنون به جایی رسیده ایم که نه تنها در کشور دیگر مشکل ماسک، پارچه ماسک، نیروی کار، دستگاه و تجهیزات تولید ماسک نداریم بلکه باید برای ماسک های تولیدی اضافی چاره جویی کرد.

۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع شهری صرف بزرگراه شمالی کرج شد

شهردار کرج اعلام کرد که تاکنون یک هزارو۸۰۰میلیاردتومان از منابع شهری صرف احداث پروژه بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کلانشهر کرج شده است .

علی کمالی زاده  درحاشیه بازدید خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی،  عزیزاله شهبازی استاندارالبرز از بزرگراه شمالی کرج گفت: این پروژه عمرانی نیازمند یک هزارو۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار است تا تکمیل شود.

وی ادامه داد: میزان مشارکت  مدیریت شهری در این پروژه  ۸۷.۵ درصد و دولت ۱۲.۵ درصد می باشد که امیدواریم بتوانیم این مشارکت را مانند سایر پروژه ها ۳۰ درصد و ۵۰ درصد برسانیم.

طرح پایش میکروژئودزی برروی پل تاریخی کرج آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که برای نخستین بار در این استان طرح پایش پل تاریخی کرج به روش میکروژئودزی آغاز شده است.

فریدون محمدی به خبرنگار ایرنا گفت: براین اساس پل تاریخی خاتون یا دختر کرج نخستین اثر تاریخی است که این طرح پایشی روی آن پیاده سازی می شود.

وی  اظهار داشت: میکروژئودزی شامل مجموعه اقداماتی است که به وسیله ابزار بسیار دقیق برای رفتارسنجی و بررسی حرکات احتمالی یک سازه براثر جابه‌جایی، حرکت و رانش زمین انجام می شود.

البرز الگوی مقابله با آلودگی هوا در کشور شد

استاندار البرز اعلام کرد که این استان با اتخاذ تدابیر لازم به عنوان الگوی برای مقابله با آلودگی هوا در کشور انتخاب شده است.

عزیزاله شهبازی در نشست کارگروه  مقابله با آلودگی هوای استان با اشاره به قدردانی معاون وزیر کشور از اقدامات بسیار خوب استان البرز برای اجرای مفاد قانون هوای پاک، افزود: اقدامات مجموعه مسوولان مرتبط با این موضوع در استان قابل تقدیر  است.

وی اضافه کرد: برای کاهش آلودگی هوا در استان که به واسطه پدیده وارونگی دما ایجاد شده، فعالیت  واحدهای آلاینده متوقف شد که نتایج خوبی نیز داشته است.

رقابت پارااسنوبرد بنک اسلالوم به میزبانی دیزین کرج آغاز شد

رقابت های بین المللی پارا اسنوبرد بنک اسلالوم یا مارپیچ کوچک ویژه جانبازان و معلولان از امروز سه شنبه به میزبانی پیست بین المللی دیزین کرج واقع در ارتفاعات جنوبی البرز آغاز شد.

 مدیر داخلی مجموعه بین المللی پیست اسکی دیزین استان البرز  در گفت و گو با ایرنا گفت: این دوره از رقابت ها به مدت ۲ روز و با حضور ۱۵ ورزشکار  از استان های کشور از جمله البرز و تهران  و در رده سنی بزرگسالان ادامه دارد.

صادق کلهر با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی کشورهای خارجی در این دوره از رقابت ها شرکت نکردند،  اظهار داشت: امتیاز رقابت پارااسنوبرد بنک اسلالوم برای رقابت های المپیک محسوب می شود.

۱۰ هزار روستایی البرز از نعمت آب سالم بهره مند شدند

 همزمان با چهار استان دیگر کشور روز سه شنبه با پیام ویدئوکنفرانسی دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو ، هشت طرح آبرسانی در البرز گشایش یافت که ۱۰ هزار نفر روستایی از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

عزیزاله  شهبازی استاندار البرز درآیین گشایش این طرح ها که در روستای فرخ آباد شهرستان فردیس برگزار شد، گفت : برای اجرای این طرح ها ۷۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان داشت: این طرح ها در راستای پویش هر هفته «الف -ب- ایران » با هدف پایداری بخشی از شبکه آبرسانی روستایی استان  انجام شد. 

برخورد قطار با خودرو در کرج یک کشته و یک مصدوم داشت

 رییس مرکزمدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که برخورد قطاربا خودرو پژو ۲۰۶ در شیخ آباد کرج ، یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

دکتر مهرداد بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۰:۲۱ امشب در محدوده ریل راه آهن کرج واقع در میدان استاندارد، ابتدای شیخ آباد رخ داد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه قطار مذکور هیچ سرنشینی نداشت، گفت: از ۲ سرنشین خودرو، یک نفر  مرد در دم جان باخت و سرنشین دیگر که یک مرد ۳۷ ساله بود به شدت مصدوم شد.

خاموشی ها در صورت مصرف بی رویه برق استمرار می یابد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به قطعی برق در مناطق مختلف کشور از جمله البرز گفت: خاموشی ها در صورت صرفه جویی نکردن در مصرف گاز و برق در استان و سایر مناطق کشور استمرار می یابد.

بهنام بیات در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با توجه به کمبود سوخت ، این روزها نیروگاه های کشور با مشکل سوخت گاز برای فعالیت مستمر و تولید برق مواجه شده اند که خاموشی برق در مناطق مختلف کشور را در پی دارد.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اسمی نیروگاه های کشور ۸۰ هزار مگاوات برق بوده در حالی که ۶۵ هزار مگاوات برق تولید می شود اما این روزها به علت کمبود سوخت ظرفیت تولید برق آنها به کمتر از ۴۵ هزار مگاوات رسیده است.

ظرفیت کشور برای انتشار تولیدات سواد رسانه ای به کار گرفته نشده است

رییس مرکز  توسعه فرهنگ و هنر در  فضای مجازی وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های خوبی در عرصه تولید محتواهای سواد رسانه ای توسط بخش خصوصی و به ویژه جوانان انجام شده اما به نظر می رسد که تمام ظرفیت کشور برای عرضه و انتشار تولیدات سواد رسانه ای به کار گرفته نشده است.

محمدرضا بهمنی در دومین رویداد تجربه نگاری فعالان سواد رسانه ای کشور که در سالن جلسات دهکده ورزشی چهارباغ در حال برگزاری است با بیان اینکه در این زمینه به خصوص نقش و ظرفیت شبکه های ملی و استانی رسانه  ملی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی تعیین کننده است افزود:  اگر شبکه مدیریتی صدا و سیما، حلقه انحصار تولید و پخش را قدری کم کرده و فضا را برای ظرفیت غنی رسانه ای بخش خصوصی و به ویژه جوانان کشور باز کند، شاهد تولید و پخش آثار و محصولات موثر در زمینه سواد رسانه ای و تعاملات مجازی در دوره انتخابات پیش رو خواهیم بود.

تعطیلی دوباره نماز جمعه در ساوجبلاغ

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ اعلام کرد که برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، برگزاری نماز جمعه در این شهرستان دوباره لغو شد.

جمعه گذشته پس از حدود ۱۰ ماه  نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای نماز جمعه شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ برگزار شد.

رضا محمدی در حاشیه نشست ستاد پدافند زیستی شهرستان ساوجبلاغ گفت: با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا و گسترش دوباره ابتلا به کووید ۱۹، ستاد پدافند زیستی این شهرستان تصمیم گرفت تا زمان کنترل ویروس کرونا ، برگزاری آیین نماز جمعه در  این شهرستان برگزار نشود.

تصادف منجر به فوت در راه های البرز ۱۴ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه البرز از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت طی سال جاری در جاده های این استان خبر داد.

سرهنگ رضا گودرزی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که براساس اعلام پزشکی قانونی در این مدت ۱۴۱ نفر بر اثر تصادف رانندگی در راه های البرز جان خود را ازدست داده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است .

وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت نیز ۱۰۶ فقره تصادف منجر به جرح در استان البرز رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش نشان می دهد.

۳۴ درصد دانش آموزان البرز دارای اضافه وزن وچاقی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: ۳۴.۱۲ درصد دانش آموزان این استان به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

سالار قاسمی درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: گزارش تحلیلی از استخراج و ثبت اطلاعات اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان البرزحاکی از درصد بالای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان این استان دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی کوچ با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن از آبان ماه ۹۹ در مدارس استان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح مشخصات ۴۲۶ هزار و ۸۴۹ نفراز دانش آموزان البرز درسامانه سناد ثبت و مورد غربالگری قرارگرفتند.

دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار مکان به فضاهای ورزشی کشور افزوده است

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که با همت دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار فضای ورزشی از سال ۹۲ تاکنون به اماکن ورزشی کشور افزوده شده است.

جمشید تقی زاده  در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه ۶ هزار نفری انقلاب کرج در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تعداد اماکن ورزشی کشور در سال ۹۲ حدود ۴۱ هزار مکان ورزشی بود که اکنون به ۶۱ هزار واحد رسیده است.

وی بیان داشت : این امر بیانگر  عزم جدی دولت در به ثمر رساندن پروژه های ورزشی بوده است.

ورزشگاه ۶ هزار نفری کرج بهار ۱۴۰۰ بهره برداری می شود

استاندار البرز گفت: درهای ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج بهار سال آینده به روی ورزشکاران و مردم این استان گشوده خواهد شد.

عزیزاله شهبازی در حاشیه بازدید معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان از پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه مطالبه مردمی است، افزود: اجرای این پروژه در نیمه اول سال ۹۸ بدون هیچ گونه مشکلی در حال انجام بود اما بنا به عللی پروژه متوقف شد.

وی با اشاره به تعیین پیمانکار جدید برای اجرای پروژه ۶ هزار نفری کرج عنوان کرد: مجموعه استانی و ملی به دنبال مساعدت برای پیشبرد هر چه سریع تر این پروژه هستند در همین راستا انتظار ما از پیمانکار جدید این است که در زمان  مقرر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام نمایند.

هوای البرز تا دوشنبه همچنان ناخوش احوال است

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که پدیده وارونگی دمایی و آلودگی هوا تا دوشنبه هفته آینده در این استان ماندگار است.

آرش بهاروند احمدی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از امشب شاهد ورود یک سامانه ضعیف و ناپایداری  تا جمعه شب در استان خواهیم بود که احتمال بارش در ارتفاعات البرز وجود دارد.

وی ادامه داد: هرچند این سامانه مقداری از آلودگی هوای استان می کاهد اما از فرداشب با پایداری جوی ، حالت آلایندگی غالب خواهد شد و تا روز دوشنبه هفته آینده هوا در وضعیت نارنجی و قرمز قرار می گیرد.

۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی کرج آزاد سازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اعلام کرد: در راستای حفاظت از بستر تولید، ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

اسماعیل صارمی  به خبرنگاران گفت: این اراضی امروز با تخریب ۳۱ مورد تغییر کاربری غیر قانونی در  خیابان جم ماهدشت، منطقه  سه مهرشهر و نیز محمدشهر کرج با حضور نماینده دادستان، همراهی فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان و عوامل انتظامی این شهرستان آزاد سازی شد.
وی اظهار داشت: مردم هوشیار باشند که به ‌دام سودجویان نیافتند. حفاظت از حریم اراضی کشاورزی  بعنوان مهمترین گام در راستای تولید غذا وعدم وابستگی به واردات  با جدیت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

نماز جمعه در تمام مناطق زرد و آبی البرز برگزار می شود

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز گفت: پیرو توافق بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با وزارت کشور و وزارت بهداشت قرار شد نمازجمعه در تمام مناطق زرد و آبی کل کشور از جمله البرز اقامه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی راست روش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نماز جمعه در این مناطق از سه هفته پیش تاکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی؛ افزود: نماز جمعه در این مناطق با تعداد بسیار محدودی و بدون حضور بانوان نمازگزار  برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در البرز: امور را به مردم بسپاریم

 نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت های مردمی و جوانان برای تحقق اهداف آن ، گفت: باید امور را به مردم بسپاریم تا نتیجه مطلوب به دست بیاید.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد ، با بیان اینکه اگر بخواهیم در بیانیه «گام دوم» به مقصد برسیم و نتیجه فعالیت و خروجی، تغییر کارگزاران نظام و تحقق دولت اسلامی شود باید کار را مردمی کنیم.

وی ادامه داد:  باید از ظرفیت بی‌نظیر مردم و به‌خصوص جوانان بهره ببریم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب حلقه های  میانی توسط این قشر تشکیل شود ضمن آنکه کارگروه‌های مسائله محور فعال کرد ؛ تا  جبهه بزرگ مردمی تشکیل نشود دولت اسلامی محقق  نخواهد شد و این کار احتیاج به گفتمان سازی و تبیین ابعاد مختلف موضوع را دارد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

نظر شما