شناسهٔ خبر: 45133619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیش در هفته‌ای که گذشت

کیش-ایرنا- در حالی که بسیاری از شهرهای ایران سرمای زمستانی را پشت سر می‌گذارند و سینه کلان‌شهرها مالامال دود است، جزیره کیش اما به لطف آب‌وهوای مطبوع خود،‌ در هفته گذشته،‌ حال‌وهوایی ورزشی به خود گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا،‌ ۲۰۰ تنیسور زن کشورمان،‌ اواسط هفته گذشته، خود را به جزیره کیش رساندند تا در قالب ۱۴ گروه، مسابقات جام حذفی کشور را برگزار کنند. مسابقاتی که تا ۴ بهمن به طول خواهد انجامید.  

علاوه بر این مسابقات، برخی از ورزشکاران برجسته کشورمان نیز،‌ جزیره کیش را برای برپایی اردوهای آمادگی خود در نظر گرفته‌اند؛ از جمله احسان حدادی،‌ نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن  که در فاصله ۷ ماه مانده به آوردگاه المپیک توکیو خود را آماده این رقابت‌ها می‌کند.  

علاوه بر او،‌ ژاله کاردان،‌ رکورددار پرتاب دیسک بانوان کشور،‌ اردوی ۱۲ روزه خود در جزیره کیش را زیر نظر مربی بلاروسی خود جورجی کولنوچنکو  به پایان رساند.

در کنار این مسابقات و رویدادها،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سری به مجموعه‌های ورزشی جزیره زد تا از نزدیک در جریان وضعیت امکانات و تجهیزات ورزشی قرار گیرد. او در این بازدید گفت که با تبلیغات مناسب و کار رسانه‌ای می‌توان تیم های مختلف را برای برپایی اردوهای ملی و بین المللی در این منطقه ترغیب کرد.

همین بازدید شاید فرصت مناسبی را برای غلامحسین مظفری فراهم آورد تا تنور ورزش جزیره داغ است و از طرفی محمدعلی وکیلی معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری در جزیره حضور دارد،‌ نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در سازمان منطقه آزاد برگزار و اعضای این ستاد که به صورت میان بخشی انتخاب شده‌اند را،‌ معرفی کند؛ به گفته مظفری این ستاد قرار است از رهگذر برگزاری جام‌جهانی در کشور قطر، اقدامات موثری را به منظور ترغیب و جذب گردشگران و شرکت کنندگان این رویداد بزرگ ورزشی، برای سفر به کیش انجام دهند.

در حالی که هفته پیش بسیاری از علاقمندان فوتبال پای تلویزیون به تماشای شهرآورد معروف تهران نشستند، برای کیشوندان اما این دیدار از یک جهت متمایز از شهرآوردهای پیشین بود و آن حضور حسن یوسفی داور ساکن جزیره به عنوان داور چهارم در این دیدار بود. او البته پس از این دیدار به ایرنا گفت که در طول ۱۶ سال قضاوت خود در سطوح مختلف فوتبال ایران آن طور که باید و شاید در جزیره کیش قدر ندیده است و مسئولان ورزشی سراغی از او نگرفته‌اند.

 رئیس پلیس راهور ناجای کیش نیز هفته گذشته در جمع خبرنگاران آمارهای جالبی از وضعیت ترافیکی جزیره ارائه داد؛‌ از جمله این که در ۹ ماه اخیر، دو عامل اصلی تصادف‌ها در جزیره کیش،‌ یکی عدم رعایت حق تقدم بوده و دیگری سرعت غیرمجاز. او همچنین گفت که بیشتر تصادف‌ها در روزهای انتهایی هفته به وقوع می‌پیوندد؛‌ یعنی درست در روزهایی که حجم سفر به کیش افزایش می‌یابد.  

سرهنگ بهرام ایمانی‌نسب این را هم گفت گه اجاره خودرو توسط افراد فاقد گواهینامه به یک معضل جدی در حوزه ترافیک کیش تبدیل شده است.

علاوه بر رئیس پلیس راهور،‌ فرمانده نیروی انتظامی نیز در نشست خبری هفته پیش خود گفت که امسال در جزیره کیش نسبت به پارسال،‌ کشفیات مواد مخدر ۳۵ درصد افزایش یافته است. سرهنگ جمالی همچنین از طرح‌های مختلف نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاقچیان خبر داد و گفت که در قالب ۲۷ مرحله طرح تشدید برخورد با خرده‌فروش‌ها، ۵۰۷ نفر دستگیر شده‌اند.  

نظر شما