شناسهٔ خبر: 45131428 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شوک مارماهی‌های برقی به طعمه‌ها و دانشمندان

این عقیده که مار ماهی های برقی منحصراً شکارچیانی منزوی هستند را لغو کرده و ابعاد جدیدی در مورد زندگی این ماهی های کمتر شناخته شده، گشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نیویورک تایمز، اعتقاد بر این بود که مارماهی های برقی برخلاف نامشان در واقع نوعی چاقو ماهی محسوب می‌شوند و موجوداتی منزوی هستند اما دکتر باستوس از انستیتوی ملی برزیل از مشاهداتش می گوید: توده های خشمگین مارماهی ها دسته های ماهی تترا را در   گروه‌هایی جمع کرده و آنها را با حملات الکتریکی بمباران کردند. شکار گروهی یک اتفاق نادر در میان آب شیرین است.

مطالعات دکتر باستوس و محققان موزه ملی تاریخ طبیعی Smithsonian که روز پنجشنبه در ژورنال Ecology and Evolution منتشر شد، این عقیده که مار ماهی های برقی منحصراً شکارچیانی منزوی هستند را لغو کرده و ابعاد جدیدی در مورد زندگی این ماهی های کمتر شناخته شده، گشود.

مارماهی های برقی ولتا توانایی تولید شوکهای الکتریکی به میزان ۸۰۰ ولت را دارا هستند . در ۲۵۰ سال گذشته دانشمندان معتقد بودند که همه مارماهی های برقی از یک گونه هستند اما تحقیقات نشان داد که حداقل  سه گونه از این حیوان وجود دارد.

دکتر باستوس و تیمش بیش از ۷۰ ساعت فیلم از ماهی های الکتریکی ولتا را که در انجام شکار گروهی بسیار هماهنگ بودند را تجزیه و تحلیل کردند. آنها قصد دارند برخی از این ماهی ها را از طبیعت جمع کنند تا بتوانند در مورد نحوه ارتباط این حیوانات اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نظر شما