شناسهٔ خبر: 45131384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

درخواست اخراج آمریکا در پارلمان عراق

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان تاکید کردند. به گزارش ایرنا، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق بر لزوم پایان دادن به حضور آمریکا در این کشور تاکید کرد و گفت که دولت عراق باید مسئولیت خود در قبال اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را برعهده بگیرد. «کاطع الرکابی» نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق نیز گفت که دولت عراق بایستی تدابیری برای متوقف کردن دخالت‌های خارجی و تخلفات این نیروها و اجرای مصوبه خروج نیروهای بیگانه از عراق اتخاذ کند. «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز به نوبه خود درباره تداوم سیطره آمریکا بر حریم هوایی عراق هشدار داد و گفت که حاکمیت ملی عراق نقض شده است. وی با انتقاد از دولت عراق گفت که دولت از متوقف کردن سیطره واشنگتن بر حریم هوایی عراق ناتوان است. الزیادی همچنین درباره «توطئه آمریکا برای راه انداختن هرج و مرج جدیدی از طریق حریم هوایی عراق» هشدار داد.

آزادی زندانی های داعشی توسط آمریکا

شهر حسکه سوریه از مدتی قبل صحنه فعالیت چشم‌گیر بالگردهای آمریکایی در ساعات اخیر شب است؛ در این میان اطلاعاتی درمورد اقدام این بالگردها در انتقال زندانیان داعش به مرزهای سوریه و عراق مطرح شده است. به گزارش المیادین، برای دهمین شب متوالی، بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در آسمان شهر حسکه رؤیت شده که با ارتفاع کم بر فراز محله‌های این شهر پرواز می‌کردند و فعالیت آنها در مناطق جنوبی این شهر متمرکز بود؛ جایی که در آن زندان‌های افراد مسلح داعش با تابعیت‌های مختلف وجود دارد. منابع میدانی سوریه در مصاحبه با المیادین گفتند که بالگردهای وابسته به آمریکا به صورت روزانه چندین مرتبه زندانیان داعش را از دو زندان غویران و الصناعه در شهر حسکه به سمت پایگاه‌های خود در عراق انتقال می‌دهد. 
منابع فاش کردند که روزانه تعدادی از زندانیان که بیشتر آنها از تابعیت عراقی هستند، در محله غویران جمع می‌شوند و با بالگرد با نظارت آمریکا انتقال پیدا می‌کنند.

برنامه بازگشت ناوالنی به روسیه

سرویس زندان‌های روسیه اعلام کرد، تمامی اقدامات لازم برای بازداشت ناوالنی صورت گرفته است. به نوشته روزنامه تلگراف، «الکسی ناوالنی» منتقد کرملین گفته که روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان انتقال به آلمان برای درمان به کشورش بر می‌گردد. سرویس زندان‌های روسیه اما اعلام کرده که پس از بازگشت این منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به کشور، او را زندانی می‌کنند. ناوالنی از اوت سال گذشته میلادی و پس از بیمار شدن در مسیرش به سیبری، به آلمان منتقل شد. کرملین دست داشتن در مسمومیت وی را رد می‌کند و می‌گوید، شواهدی دال بر اینکه او مسموم شده باشد، وجود ندارد و او هر زمان که بخواهد می‌تواند به کشورش برگردد. اما این منتقد کرملین با تهدیدهای حقوقی زیادی در روسیه روبروست که شامل پرونده‌های جرایم کیفری جداگانه بابت تقلب و تهمت زدن می‌شود اما خودش گفته که اینها دروغ و با انگیزه سیاسی هستند. سرویس زندان‌های روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوالنی ۴۴ ساله یکی از افراد تحت پیگرد در فهرست ملی است. 

برچسب‌ها:

نظر شما