شناسهٔ خبر: 45125591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایش عملیات فوجی پهپادهای شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ در رزمایش سپاه+عکس

در جریان رزمایش امروز سپاه، تصاویری از پرواز فوجی پهپادهای شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ نیروی هوافضا منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و در اولین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات ترکیبی شلیک موشک های بالستیک نسل جدید سپاه به همراه عملیات پهپادهای رزمی و شناسایی و  انتحاری این نیرو به اجرا گذاشته شد.

دراین مرحله از رزمایش، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه  جهت ها  به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها  ، انبوه موشک های بالستیک  نسل جدید سپاه  در کلاسهای ذوالفقار ، زلزال و دزفول  هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه  فرضی دشمن وارد کرد.

اما یکی از نکات حائز اهمیت این رزمایش، پرواز فوجی پهپاد های شاهد 161 و 141 نیروی هوافضای سپاه بود. این پهپاد که پیش از این در عملیات ضربت محرم  و در هم کوبیدن مواضع داعش در شرق فرات نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، در حقیقت نمونه 40 درصد پهپاد مشهور RQ-170 آمریکایی است که سال 1390 به تور نیروی هوافضای سپاه افتاد.

سپاه پاسداران | سپاه , نیروی هوایی سپاه | نیروی هوافضای سپاه , پهپادهای ایران , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

در سال 93 کار ساخت نمونه 40 درصد  پهپادRQ-170 آمریکایی با نام پهپادهای شاهد 161 و 141 در دستور کار نیروی هوافضای سپاه قرار می‌گیرد. تفاوت بین پهپاد شاهد 141 و 161 در این است که شاهد161 از یک موتور جت و شاهد141 از موتور پیستونی به‌عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

 

شاهد161 پهپادی با مأموریت مراقبت رزمی و بیشینه برد 500 کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع 25000 پا پرواز کند. بیشینه سرعت این پهپاد 275 کیلومتر بر ساعت و وزن برخاست آن 70 کیلوگرم است و می‌تواند تا 2 بمب را با خود حمل کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما