شناسهٔ خبر: 45125069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: تعویق مذاکرات بین‌الافغانی حقیقت ندارد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه تا زمان نامعلوم دور از حقیقت است و تماس‌ها بین تیم‌های مذاکره کننده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در واکنش به برخی اخبار درباره تعلیق مذاکرات دولت و این گروه در دوحه گفت که تعلیق مذاکرات بین‌الافغانی حقیقت ندارد و تماس‌های تیم‌های مذاکره کننده همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی خاطرنشان کرد که در هیچ جایی نشست‌ها همه روزه برگزار نمی‌شود بلکه نیاز به مشورت‌های داخلی نیز وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رویترز در گزارشی گفته بود که مذاکرات تیم‌های مذاکره‌کننده افغانستان و طالبان که ابتدای هفته جاری پس از یک توقف یک ماهه از سرگرفته شده بود بار دیگر به حالت تعلیق درآمده است.

یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان که خواست نامش فاش نشود در این باره به رویترز گفت: ما منتظر دولت جدید آمریکا و سیاست‌های آن برای افغانستان هستیم تا ببینیم آیا آن‌ها به توافق صلح پایبند خواهند بود.

«فریدون خوزون» سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان نیز روز گذشته با تایید توقف دیدارهای تیم‌های مذاکره‌کننده گفت که دو طرف از 3 روز گذشته تاکنون با یکدیگر دیدار نکرده‌اند.

وی بدون ارائه جزئیات درباره این توقف اظهارداشت که تیم افغانستان برای توافق بر سر یک دستورکار واحد مشغول گفت‌وگوهای درون تیمی است.

انتهای پیام/.

نظر شما