شناسهٔ خبر: 45094420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۴ دی

آیت الله جنتی: وضعیت آلودگی هوا نگران کننده است/پمپئو با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است

آیت الله جنتی: وضعیت آلودگی هوا نگران کننده است، پمپئو با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است، مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) در حسینیه امام خمینی به صورت عمومی برگزار نمی‌شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، آیت الله جنتی:  وضعیت آلودگی هوا نگران کننده است، پمپئو با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است، مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) در حسینیه امام خمینی به صورت عمومی برگزار نمی‌شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۴ دی است.

وضعیت آلودگی هوا نگران کننده است

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۹) در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: ظلم به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها آن بانوی یگانه دو عالم، پایه ظلم‌های بعدی در تاریخ اسلام شد و لعنت ابدی خداوند بر ظالمین و حامیان آن‌ها که موجب چنین اتفاقات دردناکی در تاریخ اسلام شدند.

جنتی در ادامه با اشاره به درگذشت مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: فقدان مرحوم آیت‌الله مصباح برای حوزه‌های علمیه و ساحت علم و دانش ضایعه بزرگی است؛ ایشان علماً و عملاً عنصری ارزشمند و متعبد، با اخلاقی وارسته بود.

وی افزود: مؤسسه امام خمینی(ره) که به همت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تأسیس شد، کمک زیادی به توسعه و تعمیق معارف ناب شیعه و اهل بیت علیم‌السلام داشته و در این مؤسسه شاگردان فاضل و متدین بسیاری تحت مدیریت آیت‌الله مصباح یزدی تربیت شده‌اند که امیدواریم این مسیر درست همچنان ادامه پیدا کند.

دبیر شورای نگهبان به موضوع کرونا و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از آن در کشور اشاره و تأکید کرد: در حالی که در دنیا به ویژه انگلیس و آمریکا وضعیت شیوع و مرگ و میرهای ناشی از آن رو به افزایش است، در ایران آمارها از کاهش جان‌باختگان کرونا حکایت می‌کند که این امر ناشی از رعایت دستورات بهداشتی توسط مردم و تلاش‌ مسئولان بهداشتی است و باید همین مسیر تا ریشه‌کنی این بیماری ادامه پیدا کند.

 

پمپئو با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است

عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:" با افتضاح سیاسی realDonoldTrump در حمله به کنگره و طرح استیضاح وی، secpompeo دست به کار شده تا آبروی ریخته شده را جمع کند؛ لذا با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است.
او می داند تنها راه حل مشکل رژیم آمریکا، عدم دخالت نامشروع و خلاف حقوق بین الملل در امور دیگر کشورهاست."

 

مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) در حسینیه امام خمینی به صورت عمومی برگزار نمی‌شود

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت صدیقه‌کبری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علی‌ها به اطلاع می‌رساند مراسم عزاداری آن بانوی بزرگ اسلام که هر سال با حضور انبوه دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، امسال به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بدون حضور جمعیت برگزار، و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) هر شب از شبکه یک سیما و سایر شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

دفتر مقام معظم رهبری

 

هزینه آب و برق مشترکان کم مصرف خانوارهای محروم در سال ۱۴۰۰با نرخ صفر محاسبه می شود

رحیم زارع در نشست خبری امروز چهارشنبه (24دی) با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گرانقیمت را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ ای دیگر وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو را مکلف کرد که هزینه آب و برق مشترکان کم مصرف خانوارهای محروم را با نرخ صفر محاسبه کنند و ۲۰ درصد از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه جهاد سازندگی سپاه قرار گیرد تا این اعتبارات برای همان مناطق جهت اجرای طرح‌های عمرانی هزینه کند.

وی ادامه داد: از ۳۰۰۰ میلیارد تومان فروش منابع داخلی و تهاتر اراضی مربوط به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری مقرر شد ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف احیای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی شود. همچنین شرکت‌های آب منطقه‌ای مجاز شده است از محل منابع داخلی و بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل بخشی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تامین هزینه خرید و نصب شمارشگر یا کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی مجاز اقدام کنند و اصل این تسهیلات به صورت اقساطی از صاحبان این چاه‌ها دریافت می‌شود.

وی گفت: همچنین طبق مصوبه دیگر کمیسیون وزارت راه و شهرسازی مکلف شد از زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری تا سقف ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن قرار دهد و تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع تفصیلی و بافت‌های فرسوده و آماده سازی آن اخذ کند و منابع حاصل صرف تکمیل طرح‌ها شده و از محل فروش طرح‌ها با رعایت قوانین و مقررات و گردش در خزانه با بانک‌های عامل تسویه حساب شود.

 

سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ممنوعیت ورود واکسن پایه علمی دارد

روح الله متفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی گفت: بنده به عنوان یک زیست شناس که رشته تحصیلی ام بیوشیمی است، عرض می کنم که سخنان مقام معظم رهبری کاملا پایه علمی داشته است و معظم له با اخذ نظر از کارشناسان چنین مطالبی را مطرح کردند.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای حفظ امنیت جانی مردم چنین مسئله ای را مطرح کردند چرا که بحث خطر فرانسلی مطرح بود و باید این مسئله مورد تاکید قرار می گرفت. معظم له به درستی و با حکمت رهبری خودشان و برای حفظ جان مردم این مسئله را مطرح کردند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ما به لحاظ علمی توان تولید واکسن در داخل کشور را داریم. کشور ما از لحاظ علمی صاحب کرسی است و از لحاظ علمی این نگرانی را نداریم. واکسن های ما عقب تر از واکسن های دنیا نیستند.

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما