شناسهٔ خبر: 45092954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود/ آلوده ترین شبانه روز تهران از ابتدای سال ۹۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه از سمت غرب و شمال غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود که باعث آغاز بارش برف و باران در آذربایجان های غربی وشرقی، کردستان و مناطقی از کرمانشاه و زنجان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

« فریبا گودرزی» امروز( چهارشنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ادامه داد:روز جمعه بارش برف و باران در کردستان، آذربایجان غربی ، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و البرز مرکزی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی خاطر نشان کرد :در روزهای شنبه و یکشنبه بارش ها در جنوب غرب ادامه خواهد داشت و روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل پدیده بهمن در ارتفاعات را در پیش دارد.

گودرزی گفت:امروز و فردا جوی پایدار در اکثراً مناطق کشور حاکم است که سبب تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد می شود.

وی بیان داشت:پنج شنبه در استان های واقع در غرب و شمال غرب و جمعه و شنبه در استان های واقع در نواحی مرکز و سپس شمال شرق کشور، از میزان آلودگی هوا به علت وزش باد کاسته می شود.

به گفته گودرزی، روز جمعه در خراسان شمالی و رضوی و سمنان وزش باد شدید رخ خواهد داد و پنجشنبه و جمعه غرب سواحل خزر متلاطم و مواج خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد:آسمان تهران امروز کمی ابری و غبارالود پیش بینی می شود و حداکثر دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر خواهد بود و از فردا وزش باد موجب اتمام آلودگی در پایتخت می شود.

تهرانی ها در ۲۴ ساعت اخیر آلوده ترین هوای سال جاری را تنفس کردند

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه شهروندان تهرانی در ۲۴ ساعت اخیر یعنی از ۸ صبح دیروز تا ۸ صبح امروز با شاخص ۱۷۴، آلوده ترین هوای امسال را تنفس کردند.

پیش بینی وضع هوا,آلودگی هوای تهران

به گزارش مهر، لیلا نظری با تأکید بر اینکه شبانه روز گذشته، آلوده ترین شبانه روز تهران از ابتدای سال ۹۹ به ثبت رسید، گفت:البته پیش بینی می شود این آلودگی امروز و امشب نیز ادامه داشته باشد.

وی دی ماه را ناسالم ترین ماه امسال قلمداد کرد و اذعان کرد :از هفتم دی تا امروز غیراز یک روز، هوای تهران ناسالم بوده و در مجموع از اول دی ماه ، هوای تهران ۱۱ روز در شرایط ناسالم برای همه شهروندان، ۱۰ روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و تنها ۳ روز در شرایط سالم قرار داشته است.

تهران چشم انتظار مدیریت «بادی»

‏در این روزهایی که خروجی جلسات اضطرار آلودگی هوا هم تاثیری بر کاهش آلایندگی هوا ندارد شاید باید به همان روش قدیمی چشم انتظار باد و باران بنشینیم و باز هم مدیریت «بادی» به داد تهران برسد.

نظر شما