شناسهٔ خبر: 45086295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا با متمم ۲۵ در مجلس نمایندگان/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال/ ثبت نخستین مورد کرونای جهش‌یافته در آلمان

تصویب قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا با متمم ۲۵ در مجلس نمایندگان، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال و ثبت نخستین مورد کرونای جهش‌یافته در آلمان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یک مقام وزارت خارجه قطر از آمادگی کشورش برای میانجی‌گری میان عربستان و ایران روابط خبر داد.

- آخرین سفر وزیر خارجه آمریکا در این سمت که قرار بود به مقصد بلژیک انجام شود، لغو شد.

- وزیر خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرد که به دشواری می‌توان فردی حتی میانه‌رو در ایران پیدا کرد که مایل به عادی‌سازی روابط با واشنگتن باشد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای اخیر پمپئو درباره ایران را ناشی از عصبانیت هیستریک دانست و گفت: پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

- دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد از اقدام امریکا در تحریم کردن رییس سازمان حشدالشعبی، این اقدام را نشانه حمایت آشکار آمریکا از داعش دانست.

- نخستین مورد ویروس کرونای جهش‌یافته در آلمان به ثبت رسید.

- رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا تأکید کرد که از استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور حمایت می‌کند.

- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال خبر داد.

- معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور را فعال نخواهد کرد.

- سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تایوان که برای امروز -چهارشنبه- برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد.

- مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین دقایق شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری این کشور با متمم ۲۵ قانون اساسی را تصویب کرد.

- منابع آگاه گزارش دادند که رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم هشدار کارشناسان حقوقی و برخی مشاورانش، همچنان به تلاش برای صدور فرمان عفو خود و فرزندانش تلاش می‌کند.

- در پی تصمیم شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیسبوک برای مسدود کردن حساب کاربری رئیس‌جمهوری آمریکا، یوتیوب هم اعلام کرد که کانال وی را به مدت حداقل یک هفته تعلیق می‌کند.

 

نظر شما