شناسهٔ خبر: 45073456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

سفیر ایران در اوکراین:

پرونده هواپیمای اوکراینی از مسیر پایبندی همه به مقررات بین‌المللی حل میشود

سفیر ایران در اوکراین گفت: حل و فصل منصفانه پرونده حادثه هواپیما و تامین حقوق جانباختگان و خانواده‌ها نه با مصاحبه و بیانیه‌های تند سیاسی، بلکه از مسیر مذاکره و پایبندی همه به مقررات بین‌المللی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در یک رشته توئیت در صفحه توئیترش درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی ایران پیش از فرجه تعیین شده - و قابل تمدید - در کنوانسیون شیکاگو پیش نویس گزارش نهایی فنی سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی را به اوکراین و دیگر کشورهای ذیربط ارسال کرده و در انتظار اعلام نظر آنها است.

وی افزود: همچنین درخواست‌های اوکراین در دوم مذاکرات در تهران - با اینکه در چارچوب تعهدات بین‌المللی ایران نبود - طی روزهای اخیر اجابت شده است.

سفیر ایران در کی‌یف با ذکر این نکته که روند رسیدگی به پرونده در دادسرای نظامی تهران در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان مربوطه وعده داده‌اند نتایج تحقیقات بزودی به دادگاه ارسال و متهمان به دست عدالت سپرده خواهند شد.

مرادی خاطرنشان کرد: حل و فصل منصفانه پرونده PS۷۵۲ و تامین حقوق جانباختگان بیگناه سانحه و خانواده‌های داغدار آنان نه با مصاحبه و بیانیه‌های تند سیاسی، بلکه از مسیر مذاکره و پایبندی همه به مقررات بین‌المللی محقق خواهد شد.

نظر شما