شناسهٔ خبر: 45073213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه شهید بهشتی:

شهید فخری‌زاده بدنبال خدمات علمی و ارتقای جایگاه انسان بود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: شهید فخری زاده و شهید شهریاری دنبال کدام علم بودند؛ مردانی که اخلاق شان وجه بارز شخصیت شان بود. علم را برای بشر می خواستند و روزها به دنبال خدمات علمی و ارتقای جایگاه انسان بودند. 

صاحب‌خبر -

سعداله نصیری قیداری روز سه شنبه در مراسم چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: چقدر باید شاهد این حرکات غیرانسانی در جهان باشیم. دل های فراوانی در دنیا از حرکات مطامع آمیز حکمرانان بی تدبیری که بر دنیا حکمرانی می کنند، عزادار است.

وی گفت: اگر قرار است علم، نوآوری و دانش در مسیر انحصار علم برای عده ای سلطه جو به کار رود و برای مردم رفاه به دنبال نداشته باشد، چه فایده ای برای مردم دارد. 

رییس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: علمی که جز مرارت، چپاول و بیرون راندن و آوار کردن مردم دنیا از خانه هایشان چیزی به ارمغان نمی آورد، چه علمی است. چه ارتباطی با علم به عنوان ابزار برای سلطه جویی که در سایه آپارتاید علمی انجام می دهند، وجود دارد.

نصیری قیداری خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده و شهید مجید شهریاری دنبال کدام علم بودند؛ مردانی که اخلاق شان وجه بارز شخصیت شان بود. علم را برای بشر می خواستند و روزها به دنبال خدمات علمی و ارتقای جایگاه انسان بودند. 

وی تاکید کرد: ذلیل تر از ترامپ در دنیا کیست، او دنیا را به نا آرامی کشاند و رقبایش از رفتارهای غیرانسانی او شرم و حیا دارند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: البته ما حساب آنها را با مردم آمریکا جدا می دانیم. اکثریت دنیا رفتار خباثت آمیز اسراییل را می دانند، اما قدرت در دست زنگی مست است و امروز فجایع را به بار می آورد.

مراسم چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

نظر شما