شناسهٔ خبر: 44976564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار سلامی:

حاج قاسم در قله رفیع ارزش‌ها بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی را می‌توان در قله بلند رفیع معنا کرد، وی شخصیت قرآنی داشت و تجلی و درخشش آیت الهی در چهره یک مرد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه شهید سلیمانی که در محل مصلای کرمان با حضور مسئولان بلند پایه کشوری و استانی در حال برگزاریست، با اعلام اینکه فضای بهشتی و نورانی این محفل سرشار از احساس، عشق، دلدادگی به شهیدان و خورشید درخشان شهدا حاج قاسم سلیمانی است، گفت: خاطره فراموش نشدنی و بدرقه تاریخی مردم را در روز ۱۷ دی ماه در میدان شهدای کرمان دیدم، وقتی می‌گذشتم باران دیدم، نه از آسمان، بلکه از چشمان مردمی که عشق خود را به حاج قاسم سلیمانی نشان می‌دادند.

او افزود: همه مهر بودند، معنا بودند و مانند شمع می‌سوختند، فشردگی جمعیت را دیدم که همه روح سلیمانی بودند، حاج قاسم سلیمانی در این جمعیت تجلی بود، همه فریاد می‌زدند و گریه می‌کردند، این همه عشق جا گرفته بود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه می‌گفتم کاش شما مردم کرمان روز عاشورا می‌بودید که قافله سالار عشق، امام حسین علیه السلام این همه مصیبت را نمی‌دید، تصریح کرد: شما مردم کرمان رخدادی خاطره انگیز آفریدید و چه زود یک سال گذشت و دور هم جمع شدیم از یک روح علوی و عشق حسینی که در قامت او جاری بود، صحبت کنیم.

او گفت: سردار سلیمانی را می‌توان در قله بلند رفیع معنا کرد، وی شخصیت قرآنی داشت و تجلی و درخشش آیت الهی در چهره یک مرد بود.

سردار سلامی با اعلام اینکه این شهید والامقام در مقابل دشمن ثابت قدم، غلیظ و شدید و در مقابل مردم متواضع، خاکی و شریف بود، افزود: قاسمِ عزیز ما می‌دانست باید با مردم ساده و خاشع و در مقابل مومنان رفیق بود و شهید زندگی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سردار سلیمانی راکع و ساکت بود، سیمای او اثر معنوی داشت، شخصیت او تجسم این معنا بود، اطاعات او از ولی امر به گونه‌ای بود که با میل خفیف آهنگ قدم‌های خود را تنظیم می‌کرد، حتی اگر حس می‌کرد رهبر برای کاری در دل کراهت دارد انجام نمی‌داد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه او در حقیقت شخصیت معیار بود و می‌توان از وی الگویی برای همگان ساخت، گفت: جلوه‌های از حسن نبوی در وجود او برجسته بود.

او افزود: چرا صاحب قلب‌ها شد، چون کسی که عمل صالح انجام دهد، خدا او را محبوب دل‌ها می‌کند، هرچه در قرآن جست و جو کنید، در شخصیت او می‌توان توصیف کرد، از دشمن نمی‌ترسید، چون به غیر از خدا قدرت را در کسی نمی‌دانست.

سردار سلامی با اعلام اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با این تفکر در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافته بود و از دشمن نمی‌هراسید، بیان داشت: او غیبت نمی‌کرد، تهمت نمی‌زد، هیچ کس را تحقیر نمی‌کرد و هیچ انسانی پیش او کوچک نبود، بلکه همه بزرگ بودند.

او اظهار کرد: عظمت او زمانی بود که به کمک یتیمان می‌رفت و با آن‌ها بازی می‌کرد.

سردار سلامی با اعلام اینکه او با غیرت رشد یافته است، گفت: این شهید والامقام نمی‌توانست ببیند که نوامیس مسلمان آواره هستند.

او با بیان اینکه این شهید والامقام همواره در خط مقدم می‌جنگید، افزود: وی اجازه نمی‌داد جبهه دشمن از خط مقدم پیش بیاید، او میتوانست دشمن را در خط درگیر کند و اذن عقب نشینی نمی‌ داد و می‌دانست، یک گام عقب، عواقب زیادی دارد.

حجت الاسلام شیخ قیس خزعلی مسئول مقاومت اسلامی حشدالشعبی و دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز از سخنرانان اجلاسیه سالگرد شهادت حاج قاسم بود که سخنان خود را در این مراسم به صورت عربی ارائه کرد.

در این آیین همچنین از کتاب "سرباز نامه منظومه ای برای سردار سلیمانی" که با تلاش افشین اعلا سروده شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/ب

نظر شما