شناسهٔ خبر: 44953341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سردیس، تندیس و دلنوشته های تختی در دید عموم قرار گرفت

پنجاه و سومین سالمرگ جهان پهلوان در ابن بابویه

همزمان با سالمرگ غلامرضا تختی تعدادی از مسئولان و علاقه مندان به ورزش با حضور بر مزار وی بار دیگر به جهان پهلوان ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  "ورزش سه"، همه ساله همزمان با ۱۷ دی ماه و سالمرگ درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی، علاقمندان و اهالی ورزش با حضور در ابن بابویه تهران مراسمی را برای این قهرمان برگزار می کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده از سوی وزارت بهداشت برنامه مشخصی برگزار نشد. 


در همین راستا و بمنظور ادای احترام به روح بزرگمرد ورزش ایران جهان پهلوان غلامرضا تختی، اسطوره معرفت و پهلوانی؛ سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز بر مزار این قهرمان حضور یافت و تعدادی دیگر از مسئولان و علاقه مندان نیز در این محل حاضر بودند. 


گفتنی است؛ موزه ملی ورزش ایران نیز سردیس، تندیس و تعدادی از دلنوشته های جهان پهلوان تختی را برای بازدید علاقمندان به ابن بابویه ارسال کرده تا بر سر مزار جهان پهلوان در معرض دید عموم قرار گیرد.

 


سیدرضا صالحی امیری در حاشیه این مراسم گفت: غلامرضا تختی فقط یک قهرمان و ملی پوش رشته کشتی نبود و نیست؛ بلکه او نماد سرمایه پهلوانی ایران زمین است. اگر ورزش ایران، اعتبار، آبرو، ارزش و سرمایه ای دارد بواسطه انسان‌های بافضیلت و با معرفتی همچون مرحوم غلامرضا تختی است.


وی با تاکید بر اینکه جامعه ورزش بخصوص ورزشکاران جوان و نوجوان می بایست از رفتار، کردار و منش امثال این قهرمان ارزشمند الهام بگیرند گفت: گرامیداشت ۱۷ دی و حضور علاقمندان به این اسطوره ورزش نشان دهنده این است که مردم پهلوانان خود را فراموش نمی کنند و این وظیفه تمام مسئولین و مدیران ورزشی است تا تفاوت جایگاه قهرمان و پهلوان را به نسل جوان ایران تفهیم و گوش زد کنند.

 

 

نظر شما