شناسهٔ خبر: 44936149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شکست سیاست فشار حداکثری نمایان‌تر شد

شکست سیاست فشار حداکثری سخنگوی دولت گفت: در آستانه سال ۱۴۰۰ شاهد آشکار شدن شکست سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های گذشته فشاری وصف ناشدنی در مقابل جنگ افروزی بی سابقه دولت ترامپ را متحمل شدیم، افزود: در آستانه ۱۴۰۰ شاهد آشکار شدن شکست سیاست فشار حداکثری هستیم که آخرین مصداق و نمونه آن در روز‌های اخیر، شکست آمریکا در تلاش برای احیای کمیته پیگیری تحریم در سازمان ملل بود.

سخنگوی دولت گفت: همزمان، سال سختی را با همه گیری ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم، سالی که بر اثر فضاسازی‌های خبری و پنهان کاری بسیاری از دولت‌های جهان از آمار واقعی کرونا، ایران را در رتبه‌های اول همه گیری قرار داد، ولی امروز در ماه‌های پایانی سال، نه تنها با همت مردم و زحمات کادر درمانی، موفق به مهار این ویروس شدیم بلکه جز معدود کشور‌های پیشتاز هستیم در تولید واکسن نیز هستیم.

وی تصریح کرد: در مواجهه با این دستاورد‌های انکارناپذیر، تلاش‌های پررنگ تری در جهت ناامید کردن مردم و تحقیر دستاورد‌های ملی از یک طرف و القای وضعیت جنگی به منظور تحت الشعاع قرار دادن دستاورد‌های مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها از طرف دیگر آغاز شده است.

آقای ربیعی افزود: دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: ما همواره تکرار کرده ایم که واردات واکسن و تولید آن همزمان و در موازات هم پیش می‌روند و هیچکدام، اخلالی در روند انجام دیگری ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی دولت گفت: در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده اند.

آقای ربیعی افزود: تا روشن شدن نتیجه نهایی هنوز مراحلی باقی مانده، اما تا به همین جا هم نباید قدر دانشمندان مان را که بی وقفه در حال تلاش برای سلامت مردم بوده اند، نادیده گرفت. 
 
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: این فضاسازی‌های تبلیغاتی برای بزرگنمایی نقاط منفی و کوچک نمایی نقاط مثبت جدید نیست. روز‌های اولیه گسترش ویروس کرونا را به یاد آوریم! شوکی که به دنیا و ایران وارد شد و این که چگونه در آغازِ بحران، جریان‌های خبری، وضعیت کرونا در ایران را به عنوان یک نقطه ضعف دولت و ملت اعلام می‌کردند.

وی اظهار داشت: زمانی که کتمان‌های بین المللی کنار رفت و همگان دیدیم که در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها عملکرد بهتری داشتیم به ویژه با این کادر بهداشت و درمان فداکار که برخلاف کادر درمان برخی کشور‌ها نه تنها در برابر باز بودن در‌های بیمارستان‌ها ممانعت نکردند که با جانفشانی به ستونی محکم در موفقیت‌های ملی ما بدل شدند.

آقای ربیعی تصریح کرد: برخلاف برخی کشور‌ها هیچ فروشگاهی در ایران غارت نشد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم توانستیم از شوک اولیه خارج شویم. در این مسیر به رغم تحریم واردات تجهیزات بهداشتی، حتی ماسک و دارو، و عدم انتقال دستاورد‌های علمی به ایران با اتکا به نیرو‌های داخلی حتی توانستیم به صادرات کیت‌های تشخیصی و ونتیلاتور و مواردی از این قبیل دست یابیم؛ و در نهایت در تولید واکسن به مرحله تست فاز انسانی رسیدیم.
قاطعانه از امنیت ملی دفاع می‌کنیم
 
<div id="video-display-embed-code_343508" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807482/343508?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی دولت تاکید کرد: قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ می‌دهیم و از منافع و امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد.

آقای ربیعی در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، درباره تحرکات نظامی اخیر آمریکا در منطقه، افزود: بسیار بعید می‌دانم که دولت آمریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شود. ما به روشنی به آن‌ها گفته ایم که مستقیم و غیرمستقیم آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود، اما اگر خطای فاحشی از سوی آمریکا رخ دهد، از امنیت و منافع حیاتی خود با قدرت کامل دفاع خواهیم کرد.

آقای ربیعی تصریح کرد: شایعات اخیر ریشه در رفتار‌های نمایشی و جنگ روانی کسانی علیه ایران و مردم منطقه دارند که از هیاهو‌های رسانه‌ای آن سود می‌برند. البته این موضوع مسئله تازه‌ای نیست و سالهاست که با شدت و ضعف‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دولت افزود: موکداً تکرار می‌کنم بدون توجه به شایعات مربوط به جنگ که همه اقدامات و تحرکات نظامی آمریکا را در منطقه به دقت زیر نظر داریم، لذا این شایعات را موجب هیچ سطحی از نگرانی نمی‌دانیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ داده می‌شود و از منافع و امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_343510" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807482/343510?width=400&height=300"></script></div>

آقای ربیعی در ادامه با بیان اینکه در سالگرد فاجعه تلخ ملی سقوط هواپیما قرار داریم، گفت: بار دیگر به خانواده‌ها و عزیزان و همه مردم ایران و شهروندان سایر کشور‌ها تسلیت می‌گویم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در این یک سال تلخی این فاجعه را هیچگاه فراموش نکردیم، هنوز تلخی و سایه این مصیبت بر روح و روان ما سنگینی می‌کند و هیچ چیز مادی جبران این از دست رفتگی عزیزان ما نیست.

وی افزود: با این حال در این یک سال دولت مطالبه‌ی روشن شدن ابعاد این موضوع را با تمام توان پیگیری کرده است و همچنان دنبال خواهد کرد، از آنجا که بیشترین قربانیان این فاجعه شهروندان ایرانی بودند از این رو هیچ کشوری در جهان به اندازه ما متوقعِ روشن شدن همه ابعاد موضوع و تضمین عدم انجام چنین فاجعه‌ای در جهان نیست.
 
<div id="video-display-embed-code_343509" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807482/343509?width=400&height=300"></script></div>

آقای ربیعی با اشاره به اینکه در جلسه یکشنبه مسئله محیط زیست و آلودگی هوا در دستور کار دولت قرار داشت، گفت: در این جلسه علل مختلف آلودگی‌ها و میزان تاثیر هر یک از آن‌ها مورد بحث قرار گرفت. از ابتدای دولت یازدهم موضوع سلامت شهروندان چه در مقابله با بیماری‌های واگیردار و کرونا، و چه در مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی یکی از مسائل مهم بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: خوشبختانه امروز نگاه جدیدی در خصوص سلامت و زندگی در بین شهروندان ایرانی هم به وجود آمده است؛ دغدغه سلامت شهروندان، دغدغه دولت هم هست و از این رو محیط زیستِ بهتر، مسئله‌ی مهم دولت هم هست.

آقای ربیعی محیط زیستِ بهتر را نیازمند تلاش همگانی دانست و تصریح کرد: با صرفِ سیاستگذاری بدون رفتار‌های سلامت محورانه از سوی جامعه و شهروندان و انضباط محیط زیستی، دستیابی به هوای پاک و محیط زیستی سالم دشوار خواهد.

نظر شما