شناسهٔ خبر: 4492523 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ دلايل استقبال تماشاگران از بازي پرسپوليس- النصر

قبل از بازي پرسپوليس مقابل النصر باور اينکه 100 هزار هوادار از اين بازي آسيايي سرخپوشان استقبال کنند؛ بسيار دشوار بود با اين حال هواداران اين تيم محبوب را تنها نگذاشتند و سکوهاي ورزشگاه را مملو از جمعيت کردند.

صاحب‌خبر -

سوژه روز: دليل يا دلايل استقبال تماشاگران از بازي پرسپوليس- النصر

بازي رايگان بود، ورزشگاه پر شد

گروه گزارش

قبل از بازي پرسپوليس مقابل النصر باور اينکه 100 هزار هوادار از اين بازي آسيايي سرخپوشان استقبال کنند؛ بسيار دشوار بود با اين حال هواداران اين تيم محبوب را تنها نگذاشتند و سکوهاي ورزشگاه را مملو از جمعيت کردند. تماشاي اين بازي براي هواداران رايگان بود و علاوه بر اين به دليل افزايش تنش‌ها با کشور عربستان انگيزه هواداران براي شکست رقيب به طور چشمگيري بالا بود. حتي هواداران استقلال نيز آرزوي شکست النصر را داشتند و در مجموع عوامل و دلايل زيادي دست به دست هم دادند تا سکوهاي ورزشگاه پير آزادي پس از مدتها مملو از جمعيت مشتاقي شود که سر از پا نمي‌شناختند. در سوژه امروزمان در مورد همين موضوع نظر کارشناسان را جويا شده‌ايم که گزارش تهيه شده از نظر شما گراميان مي‌گذرد.

 

معلوم شد پول بليت خيلي مهم است

سردار محمدي، رئيس اتحاديه باشگاه‌هاي کشور

اين موضوع خود گوياي واقعيت ماجرا بود. پرسپوليس که تفاوتي نکرده بود برانکو هم که قرار نبود روي نيمکت بنشيند و تيمش را هدايت کند پس چه چيزي تغيير کرده بود که صد هزار نفر براي ديدن بازي به ورزشگاه آمدند و ده پانزده هزار نفر هم پشت دربهاي ورودي منتظر ورود به ورزشگاه بودند؟ معلوم است بليت رايگان بازي گروه زيادي را ترغيب کرده بود تا براي ديدن تيم محبوبشان به ورزشگاه بروند و پرسپوليس را در برابر النصر تشويق کنند.

البته ما در اين قضيه ترديدي نداشتيم ولي بارها و بارها از زبان اين و آن مي‌شنيديم که تماشاچي استاديوم رو پول بليت خودش را از زير سنگ هم که شده جور مي‌کند و به استاديوم مي‌رود اما اتفاق روز چهارشنبه گذشته نشان داد هميشه اينگونه نيست بلکه خيلي‌ها هستند که به خاطر پول بليت قيد تماشاي بازي را مي‌زنند و ترجيح مي‌دهند در منزل به بازي تيم محبوبشان نگاه کنند.

پس اگر در پول بليت بازي‌ها تغيير ايجاد کنيم و به فکر سبک کردن هزينه رفتن استاديوم‌ها باشيم آن وقت است که برنامه حضور در استاديوم‌ها و تماشاي بازي‌هاي فوتبال جزء فرهنگ تفريحات مردم مي‌شود .

 

شانس صعود و محبوبيت برانکو دخيل بود

حسين قدوسي، مدير روابط عمومي پرسپوليس

به نظر بنده تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه آزادي حدود 110 هزار نفر بود و اين حضور هم دلايل متعددي داشت. يکي از دلايل اصلي اين بود که پرسپوليس شانس صعود داشت و با شکست النصر مي‌توانستيم موقعيت مان را در جدول مستحکم کنيم. دليل دوم رايگان بودن تماشاي اين بازي بود که باعث شده بود هواداران زيادي براي حضور در استاديوم اقدام کنند. سومين دليل هم محبوبيت برانکو بود که پس از انتخاب او به عنوان سرمربي پرسپوليس هواداران مي‌خواستند از او حمايت کنند. فراخوان ها و اطلاعيه‌هايي که باشگاه داد نيز در اين حضور بي تاثير نبودند. از طرف ديگر پيشکسوتان تيم نيز به سهم خود هر کدام از اين تيم حمايت کردند و هواداران را به حضور در ورزشگاه دعوت کردند. رسانه‌ها نيز همکاري تنگاتنگي با باشگاه داشتند و...

مهم‌تر از اين حضور هوشياري و درک بالاي هواداران بود که در زمين مسابقه عليه تيم حريف شعاري سر ندادند.

 

تبليغات در فضاي مجازي مهم بود

عباس اسماعيل بيگي، مسئول کانون هواداران

از نظر من دو عامل در استقبال خوب هواداران از اين بازي نقش داشتند. يکي از آنها رايگان شدن بليت بازي بود که توسط هدايتي انجام شد و بحث ديگر حوادث و حواشي قبل از بازي بود که باعث شد هواداران نسبت به عربستاني‌ها حساس شوند مخصوصاً اتفاق حاشيه‌اي که در فرودگاه عربستان براي دو نوجوان ما رخ داده بود.

از ديگر عوامل دخيل حضور هواداران در اين بازي داشتن نگاه ملي به اين بازي و سازماندهي خوب کانون هواداران بود.

پيام کانون هواداران در فضاهاي مجازي موضوع بسيار مهمي بود که پيام‌هاي رسمي و غير رسمي براي حضور هواداران در ورزشگاه به مردم داده شد و در کل کانون هم براي اين حضور برنامه‌ريزي خوبي کرده بود. به طور مثال بردن پرچم 2400 متري به ورزشگاه کار آساني نبود که ما به کمک هواداران و با برنامه‌ريزي‌هاي خاص اين کار را انجام داديم.

 

باشگاه‌ها قيد درآمد اندک بليت فروشي را بزنند

داريوش مصطفوي، رئيس اسبق فدراسيون فوتبال

گروهي از تماشاگران هستند که در هر شرايطي براي بازي تيم محبوبشان به استاديوم مي‌روند و رقابت تيم‌هاي مورد علاقه‌شان را از نزديک تماشا مي‌کنند اما انگار بعضي از دوستان فراموش کرده‌اند که تعداد اين افراد آنقدر نيست که بتوان به حضورشان در يک ديدار اميد بست و روي حمايتشان حساب کرد. البته بقيه افرادي هم که به استاديوم مي‌روند و به تيم محبوبشان علاقه دارند اما رفتن به استاديوم را از واجبات نمي‌دانند و در صورتي که موفقيت از هر لحاظ فراهم باشد از اين تفريح و سرگرمي استفاده مي‌کنند.

غير از تعداد معدودي از باشگاه‌هاي فوتبال ما مثل استقلال، پرسپوليس و تراکتورسازي بقيه باشگاه‌ها هوادار چنداني براي حضور در بازي‌هايشان ندارند و در اکثر ديدارهاي ليگ برتري‌شان با چهارصد پانصد نفر برگزار مي‌شود خب بهتر نيست اين مجموعه‌ها قيد درآمد اندک بليت فروشي را بزنند و با فراهم کردن مقدمات حضور رايگان تماشاگران در استاديوم‌ها تنور مسابقات را بيش از پيش گرم کنند. مطمئن باشيد تفاوت اين روش با بليت فروشي در نهايت به اندازه هزينه يکي دو بازيکن نمي‌شود اما از طرف ديگر هواداران پرتعدادي را در بازي‌هاي خانگي پشت سر دارند که فاکتور مهمي براي موفقيت است.
 

نظر شما