شناسهٔ خبر: 44873387 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون اسکیت | لینک خبر

گپ و گفتی با حسین خیری نیا رییس هیأت اسکیت استان مازندران

صاحب‌خبر -

خیری نیا دارای مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت تربیت بدنی و ورزش ، ۱۵ سال فعالیت در رشته اسکیت که طی این ۱۵ سال رییس هیأت اسکیت استان بوده اند.

خیری نیا در خصوص حال اسکیت در استان گفت:
استان مازندران از استان های بزرگ کشور است که دارای ۲۲ شهرستان می باشد که اسکیت در تمامی این شهرستان ها فعال بوده و در بخش مربیان و داوران بیش از ۴۰۰ مربی و داور در سطح استان دارد که در حال فعالیت در این رشته می باشند.
طی ۱۵ سال اخیر هیأت اسکیت مازندران در میادین ورزشی بیش از ۵۵۰ مدال کشوریو ۳۶ عنوان تیمی در مسابقات قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارد.

وی در خصوص کسب مدال در مسابقات برون مرزی افزود: در مسابقات برون مرزی هم خوشبختانه یک عنوان چهارمی جهان، ۲ عنوان سومی آسیا و ۳ مدال بین المللی توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است.

رییس اسکیت استان مازندران در مورد زیر ساخت های اسکیت استان اظهار کرد: تا به حال در این خصوص فعالیت های خوبی داشته ایم و تقریباً اکثر شهرهای استان حداقل یک پیست آموزشی در رشته اسکیت دارند و یک پیست استاندارد هم در شهر سرخرود شهرستان محمودآباد در حال ساخت داریم که انشااله تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با این افتخارات، حال اسکیت مازندران خوب است و این رشته در مسیر توسعه درستی در سطح استان قرار دارد و امیدواریم در برخی از رشته های اسکیت مانند سرعت، آلپاین و فری استایل بتوانیم توسعه پایداری که مد نظرمان است را ایجاد کنیم.

خیری نیا ادامه داد: هیأت اسکیت مازندران طی ۵ سال گذشته جزو هیأت های برتر کشور بوده و طی ۲ سال اخیر در حوزه مالی رتبه اول را در شفافیت سازی مالی کسب کرده است.

رییس هیأت اسکیت مازندران در خصوص اسکیت در کشور هم گفت:
به عنوان عضو هیأت رییسه فدراسیون از نزدیک شاهد تصمیمات این رشته در سطح کلان هستم و تصمیمات بسیار خوبی در این مدت اتخاذ شده است. درست است که اسکیت در ایران قدمت زیادی ندارد اما فدراسیون اسکیت به عنوان یک فدراسیون پیشرو و پیش قدم گوی سبقت را از خیلی از فدراسیون ها گرفته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اقدامات مهم فدراسیون، ساخت ساختمان اداری و پیست ۲۰۰ و ۴۰۰ متر در مجموعه ورزشی آزادی بود که جناب محمدرضایی و دوستان در فدراسیون زحمات زیادی کشیدند، که جای تشکر دارد.

وی افزود: کسب مدال های بسیاردر مسابقات آسیایی و جهانی، برگزاری لیگ های مختلف، برگزاری مسابقات کشوری و کلاس های مربیگری و داوری و همچنین برنامه ریزی جهت صدور گواهینامه های فنی جهت سطح بندی ورزشکاران از اقدامات بسیار خوب فدراسیون بود که همه نشانگر پیشتاز بودن این فدراسیون است.

خیری نیا در پایان گفت: از برادر عزیزم جناب محمدرضایی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران جناب رنگرز، همکارانم در فدراسیون، استان ها و هیأت استان و شهرستان ها تقدیر و تشکر می نمایم.

نظر شما