شناسهٔ خبر: 44784353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| نمایش قدرت ارتش عراق با پرواز جنگنده‌های «اف-16» و «سوخو» بر فراز بغداد

ارتش عراق یکصدمین سالگرد تاسیس خود را با پرواز انواع جنگنده‌ها، بالگرد و هواپیماهای سوخترسان گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه یکصدمین سالگرد تاسیس خود را با یک رژه هوایی در «بغداد» گرامی داشت.

به گزارش منابع خبری، ارتش عراق به همین مناسبت شماری از جنگنده‌های «اف-16»، «سوخو» و انواع بالگردهای رزمی و ترابری و نیز شماری  هواپیمای سوخترسان «گالکسی سی -5» خود را در آسمان «بغداد» پایتحت این شهر به پرواز درآورد. برخی منابع خبری گزارش دادند که نیروی هوایی عراق 24 فروند جنگنده‌ اف-16 و سوخوی خود را در یک تمرین هوایی در رآسمان بغداد به پرواز درآورد. در این رژه هوایی 30 فروند بالگرد روسی «ام آی» 17 و 35  ارتش عراق حضور داشتند.


اف 16 های عراق به عنوان مدل IQ شناخته شده و از نوع بلاک 52 است. عراق در راستای نبرد علیه داعش 36 جنگنده اف-16 به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار به آمریکا سفارش داد و چهار سال قبل اولین سری از آن‌ها دریافت کرد. پایگاه هوایی «البلد» واقع در استان «صلاح‌الدین» عراق با بغداد، ۶۴ کیلومتر فاصله دارد. طی  میزبان جنگنده‌ای اف ۱۶ خریداری شده از آمریکاست.

غروب یکشنبه نیز بالگردهای ارتش عراق پرواز‌های تمرینی را بر فراز بغداد برای مهیا شدن جهت رژه هوایی روز دوشنبه انجام دادند.

 

 

 

 

انتهای پیام/م

نظر شما