شناسهٔ خبر: 44686527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۴۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر برگزاری انتخابات زودهنگام می‌دانند

ایراندخت آذر شکیب

بر اساس نظرسنجی جدیدی مشخص شد بیش از ۴۰ درصد اسرائیلی‌ها نخست وزیر خود را که رهبر حزب لیکود است، مقصر فوریت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی می‌دانند و ۱۸ درصد از شرکت کنندگان نیز بر این باورند که وزیر جنگ مقصر برگزاری این انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی کمپانی کانتار ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئول این واقعیت است که اسرائیل باید برای چهارمین بار در طول دو سال انتخابات پارلمانی برگزار کند.

همچنین شرکت کنندگان در پاسخ به اینکه آنها چه کسی را مناسب‌ترین کاندیدا برای پست نخست وزیری می‌دانند، ۳۹ درصد اعلام کردند که نتانیاهو مناسب است در حالی که ۳۶ درصد اعلام کردند گیدون سار، وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بهترین گزینه است که اخیرا حزب لیکود را ترک کرد و حزب خودش را تشکیل داد.

در مجموع ۲۳ درصد نیز نفتالی بنت، وزیر جنگ سابق را که رهبر حزب "یامینا" است مناسب پست نخست وزیری اعلام کردند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد اگر انتخابات همین امروز برگزار شود حزب لیکود می‌تواند ۲۸ کرسی را که سه تا بیشتر از انتخابات قبلی است به دست بیاورد، حزب گیدون سار نیز ۲۰ کرسی به دست می‌آورد در حالی که حزب یامینا تنها ۱۵ کرسی کسب می‌کند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌دهد شرکای ائتلاف اصلی در دولت اسرائیل شامل لیکود و حزب آبی و سفید بنی گانتس، وزیر جنگ توافق کردند که بودجه آینده دولت ۳۱ دسامبر تصویب شود که این مسئله باعث می‌شد از انحلال زودهنگام کنست اجتناب شود.

سه شنبه شب کنست با اکثریت آرا این لایحه بودجه را که برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مطرح شده بود، رد کرد که این مساله باعث انحلال اتوماتیک کنست به دلیل عدم رای به بودجه شد.

اوایل امروز (چهارشنبه) نیز رئیس کنست اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی ۲۳ مارس ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. نتایج این نظرسنجی چند ساعت پیش از انحلال پارلمان منتشر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما