شناسهٔ خبر: 44682739 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

احتمال انتقال ویروس انگلیسی به هر کشوری وجود دارد

مهر

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به نگرانی ها از ویروس انگلیسی، گفت: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، افزود: با این میزان تغییر ژنتیک در این ویروس، میزان چسبندگی تاجهای ویروس بیشتر شده بنابراین میزان سرایت آن هم افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

جهش کرونا طبیعی است؛ مردم وحشت‌زده نشوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات کاملی درباره میزان کشندگی این ویروس منتشر نشده است، گفت: میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای این ویروس زیر سئوال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.

رئیسی ادامه داد: این ویروس از ۳۰ شهریور در انگلیس و بیشتر در جنوب و جنوب شرق انگلیس البته با مرکزیت لندن، شناخته شد و بالاترین آمار شناسایی را داشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در انگلیس از ۳۰ شهریور تا هفته سوم آذر حدود ۱۱۰۸ بیمار را با تغییرات ژنتیکی شناسایی کردند و همزمان در دانمارک و استرالیا هم تعداد کمی از این ویروس پیدا شد بنابراین ترس از گسترش این ویروس در اروپا وجود دارد و به همین علت کشورهای اروپایی راه‌های خود را با انگلیس مسدود کردند تا جلوی سرایت آن را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا از آمریکا وجود دارد

وی درباره احتمال انتقال این ویروس به ایران، افزود: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد که این بستگی به میزان رفت و آمدها دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در ایران پروازها را به انگلیس و بالعکس قطع کردیم و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشته باشند اقدامات سختگیرانه در نظر گرفتیم از جمله باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست خواهند شد و حتی با منفی بودن تست آنها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.

وی درباره میزان آمادگی کشور در مقابل این ویروس، افزود: در ابتدا باید از انتشار و ورود افراد دارای این بیماری جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه این ویروس نوعی از کووید جهش یافته است، بنابراین دوره ۱۴ روزه قرنطینه را در نظر می‌گیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که در ۱۴ روز گذشته وارد کشور شدند را بررسی کردیم و اگر علائمی داشته باشند از آنها مراقبت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما دو نوع تست کووید ۱۹ در کشور داریم و راه شناخت این ویروس علاوه بر علائم بالینی، همین تست‌های موجود است.

رئیسی با اشاره به اینکه تمام پروازهای داخلی را کنترل می‌کنیم، افزود: راه مقابله با این ویروس یا مشابه آن، رعایت مقررات بهداشتی است.

نظر شما