شناسهٔ خبر: 44664507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق

۲۸ طرح صنعت آب و برق با حضور مجازی وزیر نیرو در استان‌های تهران و گیلان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 وزیر نیرو گفت: با افتتاح ۲۸ پروژه آب و برق، تعداد طرح‌های افتتاح شده در قالب پویش هرهفته الف ب ایران، به ۱۷۶ طرح رسید.
آقای اردکانیان با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژه در استان‌های گیلان و تهران گفت: برای این طرح‌ها ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

از ۲۸ پروژه، ۲۵ پروژه دراستان تهران و ۳ پروژه در استان گیلان بهره‌برداری شد.

پروژه‌های برقی افتتاح شده استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش هرهفته الف ب ایران شامل سه نیروگاه پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و ۱۶ پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه‌ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر است.

پروژه آبی افتتاح شده در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای ۲۳ کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن است که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه ۷ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد.

در استان گیلان نیز سه پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست‌های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی به ۳۸ روستا با اجرای ۶۳ کیلومتر خطوط انتقال، ۸۱۰ مترمکعب مخازن ذخیره و ۵.۲۵ لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار و ۸۶۷ نفر (۷۲۸۹ خانوار) در سطح استان گیلان افتتاح شد.

همچنین امروز با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر راه آزادراه سهند تبریز به بهره برداری می‌رسد. این آزادراه با ۲۰ میلومتر طول و ۸ دهنه پل علاوه بر کاهش زمانی و مکانی فاصله دو شهر موجب کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و ارتقای ایمنی می‌شود.
برای افتتاح این طرح ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما