شناسهٔ خبر: 44650232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاکدل: بعد از ۲۰ ماه به آرامش رسیدیم/کاری نمی‌کنیم هندبال شرایط بد قبلی را تجربه کند

رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما ظرف نیم ساعت با اسپانسر به توافق رسیدیم و این توافق دلی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا پاکدل در جلسه رونمایی از پیراهن تیم ملی جوانان دختر اظهار داشت: با توجه به شرایطی که هندبال بانوان دارد، در بین ۵ تیم برتر آسیا نیستیم و با ۳ تیم برتر هم فاصله بسیار زیادی داریم. آسیب شناسی صورت گرفته و مشکلات این حوزه بررسی شده است.

وی افزود: چندماه پیش در خدمت شورای راهبردی هندبال بانوان بودیم که با حضور مربیان، نواب رئیس سابق و معاون بانوان صورت گرفت تا در یک بازی زمانی مشخص به شرایط خوب برسیم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: برنامه‌ این بود سرمایه‌گذاری در رده های پایه صورت بگیرد و از ظرفیت بانوان بزرگسال هم در کنار آنها استفاده شود‌. در حوزه مالی دوستان اطلاع دارند زمانی که ورود کردیم بدهی‌هایی بود، امروز که صحبت می‌کنم بدهی‌ها مرتفع شد و توانستیم در این ۲۰ ماه به آرامش برسیم.

پاکدل با اشاره به حمایت باشگاه اشتادسازه از تیم ملی، عنوان کرد: تیم‌های ما به حمایت مالی نیاز دارند و تلاش ما هم این بود اسپانسرها را در رده های مالی جذب کنیم. با توجه به جلسه برگزار شده با مالک اشتادسازه و حضور این تیم در لیگ برتر، پیشنهادات خود را مطرح کردیم. بعد از چند جلسه به نقطه نظر خوب رسیدیم و این باشگاه دعوت ما را لبیک گفت. قرار شد اشتادسازه به عنوان حامی مالی در کنار تیم ملی جوانان دختر باشد. امیدوارم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره معرفی کادر خاطرنشان کرد: درباره کادر تیم ملی تا دوشنبه هفته آینده اسامی کادر اعلام می‌شود و اردوی نخست هم بعد از مرحله بعدی لیگ هندبال در مشهد برگزار خواهد شد. ما باید در یک بازه مشخص برنامه‌ها را پیش ببریم.

وی درباره اینکه مربی تیم ملی بانوان ایرانی است یا خارجی، گفت: باشگاه اشتادسازه در حال پیگیری است که از ظرفیت فنی بالایی استفاده کنیم به همین دلیل در تلاش هستند مربی خارجی خوب برای تیم ملی و باشگاه خودشان جذب کنند. ما با اشتادسازه ظرف نیم ساعت به توافق رسیدیم و توافق ما دلی بود.

پاکدل ادامه داد: ما هم در کنار آنها بررسی می‌کنیم و اگر قرار شد این اتفاق رقم بخورد گزینه‌ای باشد که به تیم ملی کمک کند.

رئیس فدراسیون هندبال درباره اینکه آیا از مربی خارجی برای تیم نوجوانان استفاده می‌شود، گفت: ما در مردان هم شرایط خوبی در ۶-۷ سال گذشته نداشتیم به همین دلیل برنامه مقطعی به درد نمی‌خورد. باید ریسک و برنامه‌ریزی کرد.

پاکدل خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آسیا، کسب مقام سخت است اما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که هندبال ما بلند شود. ما پشتوانه سازی انجام نداده‌ایم. در بخش بانوان، هدف ما نونهالان، نوجوانان و جوانان است. ما برنامه داریم تیم نونهالان را هم تشکیل دهیم اما شرایط برای برگزاری اردو به دلیل کرونا سخت است. هندبال بانوان را فراموش نکرده‌ایم. اگر مربی خارجی بیاید به تیم‌های دیگر ما هم کمک خواهد کرد.

رئیس فدراسیون هندبال، درباره تعدد لژیونرهای هندبال مردان یادآور شد: لژیونرها برای ما زحمت کشیده‌اند اما بعد از سال ۲۰۱۵ هندبال ما توفیقی کسب نکرده است. باید ببینیم در ابتدا لژیونرهای ما کجا بازی می‌کنند؟ ژاپن، کره، عربستان، امارات لژیونر ندارند. فعالیت چند مدیر و سرپرست در ۵ سال برای هندبال فاجعه است. وقتی به بازیکنی در کشور ۲۰۰ هزار دلار می‌دهند در ایران نصف آن را می‌توان پرداخت کرد به همین دلیل بازیکن به کشور دیگری می‌رود. ما حدود ۷-۸ ماه است برای تیم مردان در حال مذاکره با یک مربی هستیم.

وی درباره اینکه برای جذب مربی خارجی مردان نگرانی از نظر منابع مالی ندارید، یادآور شد: امروز که به آرامش رسیدیم، کاری نمی‌کنیم هندبال شرایط بد قبلی را تجربه کند. مشکل در حال حاضر ارز است، ما به بانک مرکزی مراجعه کردیم گفتند باید ارز را آزاد تهیه کنیم. بانک مرکزی باید نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد. دنبال ارز ۴ هزار تومانی نیستیم اما در خصوص ارز نیمایی مساعدت کنند. وزارت ورزش، کمیته و بخش خصوصی هم کمک خواهد کرد.

به گزارش فارس، سعید حسامی مالک اشتادسازه هم در نشست، گفت: تفا ت ما با بقیه کشورها در زیرساخت‌هاست. ما ۳ سال است در هندبال بانوان تیمداری کرده‌ایم و برنامه ما این بود آکادمی هندبال نونهالان را راه اندازی کنیم اما به خاطر کرونا ملغی شد.
وی افزود: صحبت‌هایی با فدراسیون مطرح سد مبنی بر اینکه زیرساخت‌ها را در اختیار فدراسیون و تیم بانوان قرار دهیم با همین دلیل خیلی زود به توافق رسیدیم. صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه مربی خارجی برای تیم ملی معرفی شود.
انتهای پیام/

نظر شما