شناسهٔ خبر: 44510056 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه سوپ هویج اسپایسی، پیش غذای مقوی

در این روزهای سرد پاییزی هیچ غذایی به اندازه یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه نمی‌چسبد. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک سوپ هویج خوشمزه و اسپایسی را به شما آموزش دهیم.

صاحب‌خبر -

این سوپ هویج با رنگ خوشرنگ پاییزی و نارنجیش خیلی سریع و راحت آماده می‌شود. کافیست مواد لازمش را که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و نیازی به خرید آنچنانی ندارد، آماده کنید و مرحله به مرحله مطابق دستورالعمل پیش بروید.

نکته مهم برای تهیه این سوپ فقط استفاده از خامه ترش است که آن را می‌توانید خیلی راحت از سوپرمارکت‌ها بخرید. خامه ترش طعم بهتری به سوپ می‌دهد و برای تزئین روی سوپ همراه با سبزیجات نیز استفاده می‌شود. با طرز تهیه سوپ هویج اسپایسی همراه ما باشید.

مواد لازم

هویج     ۴۰۰ گرم
پیاز سفید کوچک     یک عدد
سیر     یک حبه
سیب زمینی متوسط     یک عدد
تخم گشنیز     نصف قاشق چای‌خوری
زیره     نصف قاشق چای‌خوری
آب مرغ     ۷۰۰ میلی لیتر
خامه ترش     ۵۰ گرم
روغن زیتون     دو قاشق غذاخوری
کره پاستوریزه     ۱۰۰ گرم
گشنیز تازه خرد شده    به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

یک کاسه سوپ داغ بهترین غذایی است که ‌می‌توانید در روزهای سرو و بارانی پاییز و زمستان انتخاب کنید. سوپ گوجه‌فرنگی با خامه،سوپ اسفناج و سوپ لبو از انتخاب‌های خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید به راحتی هرکدام از آن‌ها را در آشپزخانه خود تهیه کنید. سوپ هویج هم یک پیش‌غذای اسپایسی و خوش‌طمع است که تنها در چند مرحله ساده می‌توانید آن را تهیه و سپس نوش جان کنید.

برای تهیه این سوپ هویج خوشمزه ابتدا باید پیاز و سیر را بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و سیر را هم به صورت ریز خرد کنید. روغن و کره را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شوند. سپس پیاز و سیر را به مدت پنج دقیقه داخل روغن تفت دهید تا نرم شده اما تغییر رنگ ندهند.

مرحله دوم

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و حدود پنج دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله سوم

هویج‌ها را بشویید و پوست بگیرید و کمی خرد کنید. سپس آن‌ها را همراه 700 میلی‌لیترآب مرغ به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حدود 25 دقیقه در قابلمه را بگذارید تا هویج‌ها نرم شوند. بعد از این پخت هویج، زیره و تخم گشنیز را به مواد اضافه کرده و از روی حرارت بردارید تا خنک شوند.

مرحله چهارم

تمام مواد داخل قابلمه را داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا سوپ کاملا نرم و یکدست شود. مجددا سوپ را داخل قابلمه ریخته و گرم کنید. برای سرو مقداری گشنیز را خرد کرده و همراه خامه ترش روی سوپ بریزید، نوش جان.

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ هویج اسپایسی

اگر احساس می‌کنید غلظت سوپ زیاد است سعی کنید در همان مراحل اولیه آب بیشتری اضافه کنید تا سوپ بی‌مزه نشود.

اگر آب مرغ در دسترس ندارید، از عصاره سبزیجات یا مرغ همراه آب استفاده کنید.

این سوپ هویج خوشمزه را می‌توانید در کنار نان سیر میل کنید.

 

منبع: کاله

نظر شما