شناسهٔ خبر: 44413215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید در عراق

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی «قدس» و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق، قرار است برنامه‌های ویژه گرامیداشت در این کشور برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، براساس بیانیه‌ای که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق منتشر کرد، این همایش با هدف یادمان فرماندهان شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند، تولیدات فکری و ادبی خود را با الهام گرفتن از راهی که این دو شهید مقاومت ترسیم کرده‌اند، ارائه کنند.

عنوان‌های مهم تعریف شده برای ارائه تولیدات فرهنگی و ادبی در این همایش به شرح زیر است:

زندگی دو شهید مقاومت و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی

دفاع از حقوق مظلومان پیام شهدای مقاومت

شهدای مقاومت براداران ایمانی و جهاد و ولایتمداری هستند

نقش شهدای مقاومت در نشر فرهنگ مقاومت و شهادت

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفته است که علاقه مندان به شرکت در این همایش در انتخاب سبک و سیاق مطالب به صورت ادبی یا هنری مختار هستند.

برای کارهای برتر جوایزه ویژه در نظر گرفته شده و کارهای ممتاز این همایش در سطح رسانه و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داده می‌شود.

در بخش ادبی علاقه مندان می‌توانند به صورت شعر، داستان، قصه کوتاه، قطعات ادبی، خاطرات، مقاله، پژوهش و دیگر تولیدات فکری و ادبی خود را ارائه کنند.

در حوزه هنری نیز علاقه مندان به صورت تابلو نقاشی، عکس، هنرهای تجسمی، خطاطی یا پوستر و گرافیک طرح‌های خود را به مدیریت همایش ارسال کنند.

در حوزه فیلم نیز تهیه فیلم کوتاه، پویا نمایی، فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دیگر حوزه‌های در نظرگرفته شده در این همایش ویژه است.

مهلت پایانی مشارکت کارهای ادبی و فرهنگی در همایش ۲۶ دسامبر (ششم دی ماه ۹۹) اعلام شده و همایش و نتائج مسابقه فرهنگی و هنری در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ماه ۹۹) اعلام خواهد شد.

مشارکت در همایش یادمان فرماندهان شهید پیروزی بر تروریسم از طریق «واتساب» و «تلگرام» خواهد بود.

 سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما