شناسهٔ خبر: 44387986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدارس سنگی خوزستان تا ۳ سال آینده حذف می‌شوند

مسئول بسیج سازندگی خوزستان از امضای تفاهم نامه‌ای برای ساخت 20 مدرسه در قالب 40 کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ پاسدار زبیدی مسئول بسیج سازندگی خوزستان امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری ساخت ۲۰ پروژه آموزشی جدید بین اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و بسیج سازندگی خوزستان با اعتباری بالغ ۷۰ میلیارد ریال منعقد شد.

وی افزود: در این طرح واحدهای آموزشی توسط بسیج سازندگی و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه در مناطق کم برخوردار استان ساخته خواهد شد.

در همین خصوص مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز گفت: ​ در اردیبهشت امسال تفاهم نامه ساخت ۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی و تعمیر و بازسازی ۳ هزار مدرسه بین معاونت پرورشی وزارت آ.پ و سازمان بسیج سازندگی انعقاد شده است.

قربانی بیان کرد: هدف و اولویت نخست ما در سال ۹۹، حذف مدارس سنگی و خطرساز است که خیرین تعداد زیادی از این پروژه‌ها را تقبل کردند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۳ سال آینده مدارس سنگی استان حذف و مدارسی مستحکم و ایمن جایگزین آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: در زلزله مسجدسلیمان که سال گذشته رخ داد با مشارکت بسیج سازندگی استان حدود ۴۰ مدرسه مقاوم سازی شد و مهرماه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

او گفت: این اقدامات گامی بلند در بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص فضای آموزشی در استان و کشور هستند.

انتهای پیام /

نظر شما