شناسهٔ خبر: 44367968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارگران بسیجی طرح غربالگری کرونا را در واحدهای صنعتی قزوین اجرا می‌کنند‌

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین گفت: کارگران بسیجی استان قزوین در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرح غربالگری کرونا را در واحدهای صنعتی استان قزوین اجرا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل مهدوی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره مشارکت بسیج کارگری استان در اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت:‌ کارگران بسیجی استان قزوین در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرح غربالگری کرونا را در واحدهای صنعتی استان قزوین اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه‌های کنترل و مراقبت بهداشتی سازمان بسیج کارگران در سطح شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای صنعتی استان شکل گرفته‌اند، اضافه کرد: کارگران بسیجی ما با هماهنگی نیروهای مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین اقدام به غربالگری و تب‌سنجی همه کارگران قبل از ورود به کارخانه و شروع ساعت کاری می‌کنند.

مهدوی‌منش گندزدایی سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران و کارمندان شرکت‌های تولیدکننده استان را از دیگر اقدامات کارگران بسیجی در چارچوب طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت:‌ همچنین همزمان با آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه غذاخوری‌های کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی استان را تعطیل کرده‌ایم تا از ایجاد تجمع انسانی در سالن‌های غذاخوری و انتقال کرونا در این واحدها پیشگیری شود.

وی ادامه داد: البته ضدعفونی‌سازی و گندزدایی محل‌های پرتجمع کار هم از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط کارگران بسیجی استان قزوین است که در شرایط فعلی در سطح و مقیاس وسیع‌تری هم انجام می‌شود.

نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنعتی

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب‌الامر(عج) نظارت بر نحوه رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات مهم بسیج کارگری در صنایع و واحدهای تولیدی استان دانست و ادامه داد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان ضمن تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک سه‌لایه بهداشتی، محلول ضدعفونی‌کننده و دستکش لاتکس این اقلام را در اختیار کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی می‌گذارد تا حتی‌الامکان از انتشار و شیوع ویروس منحوس کرونا در محیط‌های تولیدی و صنعتی جلوگیری شود.

مهدوی‌منش افزود: با توجه به اینکه کارگران بازوی اصلی تولید محسوب می‌شوند، حفظ جان و سلامتی آنها در دستور کار اصلی سازمان بسیج کارگری استان قزوین قرار دارد و نیروهای جهادی بسیج کارگری در قرارگاه‌های شهید سلیمانی تلاش می‌کنند که کارگران مبتلا به کرونا به‌ هیچ عنوان بر سر کار حاضر نشوند و حتماً دوره قرنطینه را به طور کامل بگذارنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما