شناسهٔ خبر: 44330708 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت به رجا/حساب های دولت و راه آهن شفاف نیست

مدیرعامل حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این شرکت از دولت، گفت: حساب های رجا با دولت و راه آهن شفاف نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت حمل ونقل ریلی رجاء محمد رجبی اظهار کرد: حالی که دولت و راه‌آهن ج.ا‌.ا به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر 1000 میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی 402 میلیاردی رجا به راه‌آهن مطرح می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 وی با اعلام اینکه مطالبه راه‌آهن از رجا صحیح بوده ولی حدود 3 برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راه‌آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است که کسی پاسخگوی آن نیست.

 وی افزود: فقط در عدم پرداخت کمک زیان برای قطارهای محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از 700 میلیارد تومان طلب از راه‌آهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد.

 وی یادآور شد: کمک زیان سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترن‌ست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آنها از قطارهای رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات، موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه‌آهن باید بپردازد که از سال 88 و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است.

 مدیرعامل رجا با اشاره به برخی ادعاهای واهی در خصوص مالکیت ترن‌ست‌ها اظهار کرد: این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت محترم نسبت به قیمت‌گذاری و واگذاری کلیه دارایی‌های تحت بهره‌برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیئت دولت اقدام کرده است.

 رجبی تاکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های بین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونایی که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارد، است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما