شناسهٔ خبر: 44317647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی

۷۲ روستا در خراسان رضوی تا پایان سال آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:۷۲ روستای این استان تا پایان سال آبرسانی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه 72 روستای این استان تا پایان سال آبرسانی می‌شوند، گفت: 48 هزار جمعیت ساکن در این تعداد روستا طی دو مرحله و در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند. 

وی اعتبار این پروژه‌های آبرسانی را 740 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ساخت 51 مجتمع با 760 روستای تحت پوشش هم از محل منابع مالی صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 22 مجتمع به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست اقدام است. 

علوی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز تکمیل این تعداد پروژه، 5 هزار و 500 میلیارد ریال است، افزود: تاکنون 12 هزار میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های آبرسانی از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه سالانه 120 میلیون مترمکعب تولید و در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 75 درصد جمعیت روستایی در خراسان رضوی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی عامل این افزایش مصرف را وجود دام در روستاها دانست و افزود: بابت هر مترمکعب آب روستایی معادل 50 درصد آب شهری دریافت می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای هر روستایی در شبانه‌روز 120 لیتر آب در نظر گرفته شده است که این عدد در برخی روستاها به 400 لیتر می‌رسد.

نظر شما