شناسهٔ خبر: 44312574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قانون «لغو تحریم‌ها» در چارچوب برجام است/ قانون مجلس به دنبال حمایت از دولت و دستگاه دیپلماسی است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دنبال حمایت از دولت و دستگاه دیپلماسی و باز کردن دست دولت در عرصه بین‌المللی است و هیچ مغایرتی با برجام ندارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به دنبال آن است تا دست دولت را در عرصه بین‌المللی باز کند.

وی افزود: اجرای این قانون موجب کاهش فشارها و تحریم‌ها علیه کشورمان می‌شود و افزایش قدرت کشور را نیز به دنبال خواهد داشت و اجرای این قانون باعث می‌شود تا دیپلمات‌های کشورمان با حمایتی که از جانب مجلس می‌شوند، با قدرت بیشتری در پای میز مذاکره حضور پیدا کنند. 

وی اظهار داشت: علاوه بر این، ‌ذکر این نکته ضرورت دارد که این قانون هیچ مغایرتی با برجام ندارد و کاملاً در چارچوب برجام است.

نصیرایی خاطرنشان کرد: آقایان که همه چیز کشور از جمله آب خوردن مردم را هم به برجام ربط می‌دادند و می‌گفتند با برجام مشکل آب خوردن و دیگر مشکلاتمان حل خواهد شد، بدانند که این قانون نیز به دنبال کاهش فشارها و افزایش قدرت کشور است.

وی افزود: به خاطر مدیریت اشتباهی که بر دیپلماسی ما حاکم بود، ما همه تعهداتمان در برجام را عملیاتی کردیم بدون اینکه این توافقنامه (برجام) برای ما ثمری داشته باشد و طرف مقابل نه تنها به تعهداتش عمل نکرد، بلکه از مواضع خود هم جلوتر آمد و تحریم‌ها را نیز افزایش داد. 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما نه تنها از حقوقمان در برجام برخوردار نشدیم بلکه با فشارهای بیشتر به ویژه در حوزه دارویی نیز مواجه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما