شناسهٔ خبر: 44303621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بانک جهانی:

در منطقه آسیا، تاجیکستان بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده است

بورونچوک، مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای میانه گفت: در میان کشورهای این منطقه، تاجیکستان بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا متحمل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، لیلیا بورونچوک، مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای میانه در یک نشست مجازی اظهار داشت: در میان کشورهای آسیای مرکزی، تاجیکستان بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاجیکستان بیشتر تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است افزود: زیرساخت‌های دیجیتالی توسعه نیافته و انحصار دولت در این زمینه موثر بوده است.

بورونچوک با تأکید بر اینکه کشورهایی که از فناوری دیجیتال عقب هستند بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند" گفت: هنوز دسترسی به اینترنت پرسرعت در آسیای میانه به ویژه در تاجیکستان محدود است. کمبود زیرساخت‌ها٬ دسترسی به خدمات، آموزش و تسهیلات پزشکی از راه دور را دشوار می‌کند.

بنا بر داده‌های وزارت بهداشت تاجیکستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد جدید کووید -۱۹ در این کشور شناسایی شده و ۳۷ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۲ هزار و ۲۶۹ نفر و تعداد کل بهبودیافتگان نیز به ۱۱ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است. تاکنون ۸۷ نفر به دلیل این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما