شناسهٔ خبر: 44251726 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

تا هشتم آذرماه شرکت‌های حمل‌ و نقلی ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه گفت: با پرداخت بیش از ۵۶ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حمل‌ونقلی آسیب دیده از کرونا، مجموع حمایت نقدی دولت از فعالان این بخش به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محسن صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، گفت: در مجموع ۵۶ درصد کل تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۹ شرکت به ارزش بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۰ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۷۵ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۵ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۵۸ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی اقدام‌های لازم برای تسهیل فرآیند دریافت وام‌های یاد شده، از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است و امید می‌رود در روزهای پیش‌ رو، پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل به  با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

نظر شما