شناسهٔ خبر: 44297206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

هر ۴ روز یک بار تست کرونا گرفته می‌شود


کمیته برگزاری المپیک توکیو از ورزشکاران مستقر در دهکده ورزشکاران بازی‌های المپیک به طور مداوم تست کرونا گرفته می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از Kyodo news، طبق تصمیم جدید کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند و در دهکده ورزشکاران اقامت دارند، هر چهار تا پنج روز باید آزمایش کرونا بدهند. ژاپن قرار است برنامه خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در طول برگزاری بازی‌ها اعلام کند.
بازی‌های المپیک توکیو پس از تعویق یک ساله قرار است اول مرداد ۱۴۰۰ آغاز شود. 

من را با گواردیولا مقایسه نکنید

بازیکن پیشین منچستر سیتی که مربی اندرلخت شده است دوست ندارد که او را با گواردیولا مقایسه کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از elsport، وینست کمپانی سال‌ها در منچستر سیتی بازی کرد و افتخارات و عناوین زیادی هم به دست آورد. کمپانی در دوران گواردیولا بیش‌تر مصدوم بود و در نهایت هم مجبور به جدایی و بازگشت به فوتبال بلژیک شد تا این بار به عنوان مربی اندرلخت کار کند.
بسیاری براین باور هستند که کمپانی از گواردیولا تاثیر گرفته و او را با این مربی بزرگ مقایسه می‌کنند اما خودش که ظاهرا از این مقایسه خوشحال نیست.
کمپانی گفت:  لطفا دست از مقایسه من با گواردیولا بردارید. من به اینجا نیامده‌ام که بگویم اندرلخت مانند منچسترسیتی می‌شود و اصلا چنین چیزی ممکن نیست. او ادامه داد: من هیچ وقت نگفته‌ام که مانند گواردیولا هستم و هرگز هم نخواهم گفت با این حال چنین چیزی را به من نسبت می‌دهند. از این که من را با گواردیولا و اندرلخت را منچسترسیتی مقایسه می‌کنند ناراحت می‌شوم چرا که بسیار سخت است که ما به سطح سیتی برسیم و اصلا چنین شرایطی را نداریم.

شوماخر با تیم‌هاس در فرمول یک رقابت می‌کند

پسر اسطوره آلمانی در سال پیش رو با تیم‌هاس در فرمول یک شروع به کار خواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آس،‌هاس چهارشنبه اعلام کرد مایک شوماخر در فصل ۲۰۲۱ با این تیم در فرمول یک رقابت خواهد کرد. پسر، شوماخر بزرگ که ۲۱ ساله است در سال پیش رو برای نخستین بار در فرمول یک حضور خواهد داشت.   مایک، ۱۰ سال پس از بازنشستگی پدرش در جایزه بزرگ استرالیا شروع به کار می‌کند. راننده آلمانی در سال ۲۰۱۸ قهرمان فرمول سه شد و هفته آینده در بحرین می‌تواند قهرمانی اش را در فرمول دو قطعی کند. 

لیاقت در فوتبال واژه فریبنده‌ای است

سرمربی منچسترسیتی تاکید کرد با وجود لیاقت تیمش نتوانست برنده دیدار برابر پورتو شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، جدال منچسترسیتی و پورتو در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تساوی بدون گل به پایان رسید. پپ گواردیولا بعد از این دیدار گفت: حق ما در دیدار برابر پورتو برد بود. به هر حال  مقام اول گروه را به تیمم تبریک می‌گویم. ما اجازه ندادیم حریف یک ضربه خطرناک به دروازه ما وارد کند یا حداقل یک کرنر را بزند. در کنار بنفیکا، پورتو یکی از بهترین تیم‌های پرتغال است که از نظر جسمی بسیار قدرتمند است و فوتبال فیزیکی بسیار خوبی ارائه می‌کند و حریف دست و پا بسته ای نیست خصوصا که در خانه بازی می‌کند. ما خیلی خوب بازی کردیم. همه بازیکنان عالی بودند اما متأسفانه نتوانستیم گل بزنیم.
او در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما برای به دست آوردن مقام اول گروه به اینجا آمدیم.
ما برای پیروزی بازی کردیم و لیاقت آن را داشتیم اما لیاقت در فوتبال کلمه ای فریبنده است زیرا مهمترین چیز نتیجه است. ما می‌خواستیم برنده شویم اما دشوار است وقتی ۸-۹ بازیکن حریف در محوطه دفاع می‌کنند. حالا ما روی مارسی تمرکز خواهیم کرد و قبل از آن باید در لیگ برتر برنده شویم و خودمان را بالا بکشیم. منچسترسیتی به عنوان تیم اول گروه جواز حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست آورد و پورتو در این گروه دوم شد.

از این تساوی راضی هستم

سرمربی بایرن مونیخ از عملکرد شاگردانش بعد از تساوی برابر اتلتیکو مادرید ابراز رضایت کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، بایرن مونیخ در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مادرید مهمان اتلتیکو بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
اتلتیکو مادرید تا دقایق پایانی این بازی با یک گل پیش بود اما بایرن گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا این دیدار برنده نداشته باشد. هانس فلیک بعد از بازی گفت: من از نتیجه بازی و عملکرد بازیکنان تیمم رضایت دارم. بعضی از تفکرات خود را در میدان پیاده کردیم. بعد از تعویض مولر و گنابری تحرک بیشتری در خط حمله داشتیم. سرمربی بایرن مونیخ ادامه داد: بازی سختی بود. 
چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشتیم با این حال به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کردیم هر چند که صعود ما قطعی شده بود. فلیک به ستایش از حمال موسیالا، ستاره جوان تیمش پرداخت و گفت: او تنها 17 سال سن دارد و قطعا در آینده بیشتر درباره او خواهیم شنید. جمال باید از نظر بدنی بهتر و بهتر شود و تجربه بیشتری کسب کند. او کیفیت بسیار بالایی دارد و متوقف کردنش بسیار سخت است.
بایرن مونیخ با توقف در این بازی 13 امتیازی شد و صعودش به عنوان تیم نخست قطعی است این درحالی است که اتلتیکو مادرید تنها 6 امتیاز دارد.

پایان مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج دانشجویان

مسابقات شطرنج انتخابی تیم ملی دانشجویان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج دانشجویان دختر و پسر که با همکاری فدراسیون شطرنج آغاز شد، در پایان هفت دور رقابت با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در جدول دختران که با حضور ۱۵ شرکت کننده برگزار شد استاد بین المللی وصال حامدی نیا قهرمان شد، نیکی نادر نیا، کاندیدای استادی بانوان دوم شد و کیانا عرب و کیمیا قاضی الشریف به ترتیب سوم و چهارم شدند.
همچنین در جدول پسران که با شرکت ۱۹ دانشجو برگزار شد، استاد بین‌المللی مرصاد خداشناس اول شد، بردیا ویسی، ساسان علی بابایی و فربد متقی عناوین دوم تا چهارم را کسب کردند. این مسابقات با کنترل زمانی سریع ۱۵ دقیقه +۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت در هفت دور به روش سوئیسی به صورت انفرادی و به صورت آنلاین با کنترل ویدئویی مدنظر قرار گرفت. نفرات برتر از سوی کمیته فنی به تیم ملی دانشجویان دعوت خواهند شد. گفتنی است مسابقه انتخابی تیم ملی شطرنج دانشجویان به منظور شناخت نفرات برتر برای حضور در رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا با همکاری فدراسیون شطرنج به صورت آنلاین در دو بخش خواهران و برادران (تیمی - انفرادی و میکس) ۱۰ آذر برگزار شد. 
همچنین رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه سال جاری با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین در دو بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما