شناسهٔ خبر: 44287429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش‌بینی شومر از اخراجی بعدی دولت ترامپ

«چاک شومر»، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) به اظهارات «ویلیام بار»، وزیر دادگستری این کشور در این خصوص که وزارتخانه وی شواهدی مبنی بر وجود تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری نیافته واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

​در پی اظهارات وزیر دادگستری آمریکا مبنی بر اینکه شواهدی در خصوص تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور وجود ندارد، رهبر اقلیت مجلس سنا پیش‌بینی کرد که او اخراجی بعدی دولت ترامپ است.

​«چاک شومر»، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) به اظهارات « ویلیام بار »، وزیر دادگستری این کشور در این خصوص که وزارتخانه وی شواهدی مبنی بر وجود تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری نیافته واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، شومر پیش‌بینی کرده که بعد از این اظهارات، احتمال اخراج او به دست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

وی در این خصوص گفت: «حدس می‌زنم او (ویلیام بار) نفر بعدی است که اخراج خواهد شد.»

ویلیام بار روز سه‌شنبه اعلام کرد وزارتخانه تحت امر او شواهدی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بر نتیجه نهایی اثرگذار باشد نیافته است.

بار که با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مصاحبه می‌کرد گفت دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی در خصوص شکایت‌های مطرح‌شده مبنی بر تخلف در انتخابات، تحقیقاتی انجام داده‌اند ولی هنوز موفق به یافتن شواهدی در تأیید ادعاها نشده‌اند.

ترامپ که بر اساس گفته رسانه‌های آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورده، طی چند هفته اخیر، چندین نفر از مقام‌های دولتی خود را اخراج کرده است.

چند هفته پیش «کریس کربز»، مدیر امنیت سایبری وزارت امنیت  داخلی آمریکا بعد از اینکه ادعای تقلب و دخالت‌های خارجی در انتخابات را رد کرد به دست ترامپ اخراج شد.

اما این مقام آمریکایی تنها فرد اخراج شده دولت ترامپ نبود. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا را از سمت خود اخراج کرد. وی چهارمین وزیر دفاع دولت ترامپ به شمار می آید که از سمت خود برکنار می‌شود.

 

نظر شما