شناسهٔ خبر: 44286980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

رشد ۱۰ درصدی دانش آموزان با نیازهای ویژه پذیرفته شده در آزمون سراسری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی ۳۱۱ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و افزایش 10 درصدی پذیرفته شدگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش استثنایی؛ سید جواد حسینی  اظهار کرد: آمار پذیرفته شدگان کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته نشان  از رشد ۱۰ درصدی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه  دارد.

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام ۱۲۶ نفر از این دانش آموزان پسر و ۱۸۵ نفر یعنی ۶۰‌درصد قبول شدگان  نیز دختر هستند.

حسینی تصریح کرد: ۲۱ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری رتبه های سه رقمی را کسب کرده اند و  برخی از آنان نیر رتبه های زیر صد را کسب کرده اند

وی با ارائه آماری از پذیرفته شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: ۷۱ نفر  از این تعداد از گروه جسمی حرکتی، ۱۲۵ نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰ نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه ها می باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برخی از رتبه های زیر صد اظهار کرد: نازنین اسد زاده از دانش آموزان با نیازهای ویژه است که رتبه ۶ کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

وی افزود: الهام احمدی نیز رتبه ۲۴ کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

حسینی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹ و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵ و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱ و‌پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴ و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

وی با اشاره به گستردگی رشته های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر می باشد.

نظر شما