شناسهٔ خبر: 44280862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختلاف متحدان ترامپ بر سر ادعای تقلب انتخاباتی

دو متحد نزدیک حقوقی رئیس جمهور آمریکا به شدت بر سر ادعاهای مطرح شده درباره تقلب گسترده در انتخابات جنجالی نوامبر اختلاف نظر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ویلیام بار دادستان کل آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفته است که این وزارتخانه هیچ سند و مدرکی را پیدا نکرده است که نشانگر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر باشد، این در حالی است که رودی جولیانی وکیل ترامپ بار دیگر وعده داده است که به تحقیقاتش درباره این پرونده ادامه می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ویلیام بار افزود: وزارت دادگستری شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در آمریکا را تغییر دهد، کشف نکرده است.

 

وزیر دادگستری آمریکا افزود: وزارت دادگستری آمریکا هیچ گونه سند و مدرکی دال بر بروز تقلب گسترده در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را کشف نکرده است.

ویلیام بار به آسوشیتدپرس گفته که دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی تحقیقاتی درباره ادعای تقلب در انتخابات انجام داده‌اند، اما هنوز مدرکی که صحت این ادعا را تایید کند، به دست نیاورده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در گفت وگو با فاکس نیوز با انتقاد از وزارت دادگستری گفت که اثری از وزارت دادگستری آمریکا در روند بررسی شکایت‌های انتخاباتی نبوده است.

دونالد ترامپ با حمله به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد که آنها تقلب‌های گسترده انتخاباتی را بررسی نکردند.

جولیانی نیز از ویلیام بار به خاطر ناکامی در اجرای تحقیقات مناسب درباره شواهد و اسناد مربوط به تقلب گسترده در انتخابات انتقاد کرده است.

برخی رسانه های خبری اعلام کرده‌اند که جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری موفق به کسب 306 رای الکترال شده که این رقم بالاتر از 270 رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید است.

دونالد ترامپ نیز که پیش از این در پیامی توئیتری تأکید کرده است که به هیچ وجه امکان ندارد جو بایدن 80 میلیون رأی کسب کرده باشد، این بار در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: بایدن فقط زمانی می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شود که بتواند ثابت کنند آرای مضحک 80 میلیونی‌اش با تقلب و اقدامات غیرقانونی به دست نیامده است.

انتهای پیام/

نظر شما