شناسهٔ خبر: 44271405 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش قیمت موبایل در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه قیمت ارز بر قیمت تلفن همراه اثرگذار است، گفت: در صورتی که واردکنندگان، گوشی‌های‌ تلفن همراه را به میزان کافی عرضه کنند، قیمت این کالا در بازار کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، ابراهیم درستی با اشاره به اینکه اصناف گران‌فروش نیستند، اظهار کرد: واردکنندگان نباید این کالا را پیش خود نگه دارند بلکه باید آن را به موقع بین اصناف توزیع کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت دلار بیشتر اصناف کالاهای صوتی، تصویری و الکتریکی در حالت ورشکستی قرار گرفته‌اند و اگر کالا به میزان کافی در بازار توزیع شود، قیمت پایین می‌آید و وضعیت فروش نیز بهتر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه بیشتر مغازه‌های فعالان این صنف استیجاری است و برخی از آنها باید ماهانه حدود ١۵ میلیون تومان به صاحب مغازه اجاره پرداخت کند، ادامه داد: ویترین مغازه‌ها بیشتر با ماکت گوشی تزئین شده است و این نشان می‌دهد موجودی کالای آنها زیاد نیست.

درستی اضافه کرد: مغازه‌داران بیش از متقاضیان تمایل دارند تا کالای خود را بفروشند و بتوانند وجه چک‌هایشان را بپردازند و امرار معاش کنند.

وی افزود: ٩٠ درصد از گوشی‌های تلفن همراه در بازار وارداتی است و بیشتر آنها با قیمت بالای سه میلیون تومان به فروش می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما