شناسهٔ خبر: 44269053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کرونا به مراکز تحت پوشش بهزیستی فردیس نفوذ نکرد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: با اقدامات نظارتی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری و اقامتی تحت پوشش در جهت مقابله با کرونا، تا کنون شاهد هیچ موردی از بیماری کرونا در این مراکز نبوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «احمد محمدزاده» رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس با اشاره به نظارت مستمر بر مراکز اقامتی تحت پوشش بهزیستی، بیان کرد: به منظور بررسی مشکلات موجود و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با همراهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، تعدادی از مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

 وی کنترل وضعیت سلامت افراد جامعه هدف، بویژه مقیمان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی را از جمله اولویت‌های اساسی در مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا در بین مددجویان دانست و افزود: با تمام توان در جهت حفظ سلامتی افراد جامعه هدف تلاش می شود.

رئیس اداره بهزیستی فردیس گفت: مراکز شبانه روزی توانبخشی، مراکز بهبودی اقامتی (کمپ‌های سوء مصرف مواد مخدر)، مراکز شبه خانواده و کودکان کار از جمله مراکز تحت پوشش بهزیستی است که علاوه بر کنترل و نظارت از طریق فضای مجازی، در بازدید حضوری نسبت به کنترل و نظارت دقیق بر امورات این مراکز، اقدام می شود.

وی دریافت گزارش‌های روزانه از روند فعالیت‌های پیشگیرانه مراکز توانبخشی، پیگیری دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون مقابله با کرونا از طریق معاونت‌های تخصصی و رفع نقاط ضعف این مجموعه‌ها را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان در جهت حفظ سلامت مددجویان و بهداشت مراکز تحت پوشش، برشمرد.‌

محمد زاده در پایان این بازدید، وضعیت مراکز مورد نظر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اقدامات شاخصی از جمله حضور روزانه یک پزشک عمومی و یک روان‌پزشک به‌صورت ۳ روز در هفته برای غربالگری مددجویان و کارکنان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان کرونا، ضدعفونی روزانه کل مجموعه و ضد عفونی آشپزخانه ۳ بار در روز، رعایت و ضدعفونی تمام وسایل، لباس‌ها و ملحفه مدد جویان به‌صورت مجزا برای هر بخش، پذیرش مددجو بر اساس دستورالعمل و ممنوعیت ملاقات برای خانواده‌ها ، از جمله الزاماتی است که در مراکز تحت نظارت بهزیستی انجام می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور دادستان عمومی و انقلاب فردیس در این بازدید، حمایت ویژه مسئولان را در رفع مشکلات و نقایص مجموعه های مورد نظر موثر دانست.

48

برچسب‌ها:

نظر شما