شناسهٔ خبر: 44256331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

محلات استان سمنان در احداث مراکز کاهش آسیب اعتیاد همکاری نمی‌کنند

ایزدپور بابیان اینکه محلات استان برای احداث مراکز کاهش آسیب اعتیاد همکاری نمی‌کنند، گفت: بارها از بهزیستی به خاطر وجود این مراکز شکایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه دو مرکز مراقبت و کاهش آسیب اعتیاد (گذری / سرپناه شبانه) در سمنان و شاهرود دایر شده است، گفت: از این تعداد تنها مرکز شاهرود فعال است و مرکز سمنان نیز به دلیل تقاضای انصراف مؤسس از عدم امکان فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، مهرماه سال‌جاری تعطیل شد.

او بابیان اینکه این مهم پاسخگوی نیاز جامعه نیست و به مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز نیاز دارد، افزود: هم‌اکنون مرکز کاهش آسیب شهرستان سمنان در مرحله صدور مجوز فعالیت برای متقاضی واجد شرایط دیگری است که اطلاعیه‌های لازم پیرامون آن از طریق سایت این اداره کل نیز اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر یک متقاضی برای مرکز کاهش آسیب سمنان اعلام آمادگی کرده است، ابراز داشت: این متقاضی در صدد تأمین زیرساخت‌های استاندارد و تخصصی و اخذ مجوز، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ایزد پور بابیان اینکه دیدگاه‌های محلی برای دایر کردن این مراکز مشکل عمده گسترش آن است، تصریح کرد: بارها شاهد شکایت ساکنان و همسایگان از بهزیستی برای راه‌اندازی این مراکز در استان بودیم که عدم پذیرای مردم از دایر کردن مرکز مراقبت و کاهش آسیب اعتیاد عمده سد راه است.

او ضمن بیان اینکه عدم مشارکت خیران در تأمین خوراک و پوشاک معتادان بی‌خانمان به دلیل اعتیاد و همچنین عدم همکاری صاحب‌خانه‌ها در اجاره واحد مسکونی مراکز کاهش آسیب دیگر موانع احداث آن را تشکیل می‌دهند، افزود: خدمات و اعتبارات این دو مرکز در سطح استان پاسخگویی تمامی اهداف و برنامه‌های درمان اعتیاد نیست و همکاری سایر نهادها را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام / گ 

 

نظر شما