شناسهٔ خبر: 44249437 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

نخستین یاغی؛ فوتبالیستی که برای «مارادونا» نه سکوت کرد نه ایستاد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، بدنبال درگذشت مرد افسانه ای فوتبال جهان که چهارشنبه شب گذشته به دلیل حمله قلبی دار فانی را وداع گفت، ورزشکاران در تمامی رویدادهای ورزشی سراسر جهان نسبت به ادای احترام به وی اقدام کردند؛ از تیم ملی راگبی نیوزیلند گرفته تا شادی بعد از گل «لیونل مسی» به پیراهن باشگاه نیوولز اولد بویز آرژانتین به نشانه ادای احترام به هموطن اسطوره‌ای وی.
 
در این بین، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از تمامی فدراسیون‌ها و لیگ‌ها خواست تا به نشانه ادای احترام به مرد بی تکرار دنیای فوتبال در آغاز تمامی دیدارها یک دقیقه سکوت کنند. با این وجود، یک فوتبالیست زن به نام «پائولا داپنا» پیش از آغاز دیداری دوستانه مابین دو تیم ویاخس اینتریاس و دیپورتیوو آبانکا در شهر لاکرونیا به جای ایستادن و سکوت برای ادای احترام تصمیم گرفت روی زمین چمن به پشت نشست و این در حالی بود که سایر بازیکنان ایستاده و سرهای خود را به نشانه احترام پایین آورده بودند.
 
اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
پائولا داپنا ۲۴ ساله بازیکن تیم اینتریاس بوده و در بین هم تیمی‌های خود به عنوان زنی با ایده‌آل‌های فمینیستی افراطی شناخته می‌شود. زمانی که وی به زمین بازی رسید مدعی شد که از انجام یک دقیقه سکوت برای مارادونا بی‌اطلاع بوده است.
 
وی در این‌باره گفت: به محض اینکه متوجه شدم که چنین اقدامی به یاد وی انجام می‌شود، از سکوت کردن برای یک «متعرض، منحرف و متجاوز» امتناع کردم.
 
وی در ادامه اشاره کرد که در بهترین حالت تنها سه روز از اقدام یادبود برای روز جهانی «حذف خشونت علیه زنان» در یک دیدار دوستانه با حضور وی گذشته و در آن هیچ خبری از یک دقیقه سکوت نبوده است.
 
وی افزود: یک دقیقه سکوت برای قربانیان صورت نمی‌گیرد بنابراین بدیهی است که من تمایلی ندارم که برای یک متجاوز و نه قربانی، این کار را انجام دهم.
 
داپنا تاکید کرد: مارادونا نبوغ فوتبالی شگفت‌انگیزی داشته اما دلیل امتناع وی از ادای احترام این است که به اعتقاد وی «برای فوتبالیست بودن باید ارزش‌های انسانی فراتر از توانایی‌های شما باشد.»


برچسب‌ها:

نظر شما