شناسهٔ خبر: 44248270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سرپوش فوتبالی

بی احترامی فوتبالیست زن اسپانیایی به «دیگو مارادونا» / عکس

یک فوتبالیست زن اسپانیایی هم زمان با اینکه سایر هم تیمی های وی به علامت احترام به«دیگو مارادونا» ستاره فقید تیم ملی آرژانتین یک دقیقه سکوت کردند، تصمیم گرفت تا روی زمین نشسته و از ادای احترام دوری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بدنبال فوت مرد افسانه ای فوتبال جهان که چهارشنبه شب قبل به علت حمله قلبی دار فانی را وداع گفت، ورزشکاران در تمامی رویدادهای ورزشی سراسر جهان نسبت به ادای احترام به وی اقدام کردند؛ از تیم ملی راگبی نیوزیلند گرفته تا شادی بعد از گل« لیونل مسی (Lionel Messi) » به پیراهن باشگاه نیوولز اولد بویز آرژانتین به نشانه ادای احترام به هموطن اسطوره ای وی.

در این بین، فدراسیون بین المللی فوتبال( فیفا) از تمامی فدراسیون ها و لیگ ها خواست تا به نشانه ادای احترام به مرد بی تکرار دنیای فوتبال در آغاز تمامی دیدارها یک دقیقه سکوت کنند. با این وجود، یک فوتبالیست زن به نام« پائولا داپنا» پیش از آغاز دیداری دوستانه مابین دو تیم ویاخس اینتریاس و دیپورتیوو آبانکا در شهر لاکرونیا به جای ایستادن و سکوت برای ادای احترام تصمیم گرفت روی زمین چمن به پشت نشست و این در حالی بود که سایر بازیکنان ایستاده و سرهای خود را به نشانه احترام پایین آورده بودند.

پائولا داپنا ۲۴ ساله بازیکن تیم اینتریاس بوده و در بین هم تیمی های خود به عنوان زنی با ایده آل های فمینیستی افراطی شناخته می شود. زمانی که وی به زمین بازی رسید مدعی شد که از انجام یک دقیقه سکوت برای مارادونا بی اطلاع بوده است.

وی در این مورد گفت:به محض این که متوجه شدم که چنین اقدامی به یاد وی انجام می شود، از سکوت کردن برای یک« متعرض، منحرف و متجاوز» امتناع کردم.

وی در ادامه اشاره نمود که در برترین حالت تنها سه روز از اقدام یادبود برای روز جهانی« حذف خشونت علیه زنان» در یک دیدار دوستانه با حضور وی گذشته و در آن هیچ خبری از یک دقیقه سکوت نبوده است.

وی ادامه داد:یک دقیقه سکوت برای قربانیان صورت نمی گیرد بدین ترتیب بدیهی است که من تمایلی ندارم که برای یک متجاوز و نه قربانی، این کار را انجام دهم.

داپنا تأکید کرد:مارادونا نبوغ فوتبالی شگفت انگیزی داشته اما دلیل خودداری وی از ادای احترام این است که به اعتقاد وی« برای فوتبالیست بودن باید ارزش های انسانی فراتر از توانایی های شما باشد.»

نظر شما