شناسهٔ خبر: 44247271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ متصل شد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ متصل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی در این باره اظهار کرد: ارگ کهن دژ واقع در نزدیکی آرامگاه فردوسی به عنوان یک سایت باستان‌شناسی مورد توجه فرهنگ دوستان و گردشگران است.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای پنجم مشهد بازپیرایی و ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی به وسعت هفت هکتار انجام و برای دسترسی آسان گردشگران به کهن دژ عملیات اجرایی مسیر حد فاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا این بنای تاریخی در تیرماه امسال آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه اکنون و طبق زمان بندی انجام شده اجرای این مسیر پیاده به طول ۹۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: به دلیل تاریخی بودن این مکان، کار در این محدوده مشکل بوده و عملیات عمرانی در این مسیر به صورت دستی و بدون استفاده از وسایل سنگین انجام شده است.

وی گفت: برای اجرای مسیر دسترسی جلو خان آرامگاه فردوسی به کهن دژ از ۲۸۰ تن سنگ مختلف برای سنگ فرش استفاده و پلی به وزن ۲۲ تن با کف چوب با زیرسازی سنتی با آهک جهت حفظ آثار باستانی در این محل نصب شده است.

کاظمی ادامه داد: برای اجرای این پروژه زمان بندی ۱۴۰ روزه در نظر گرفته شده بود که اکنون و طبق زمان بندی پروژه آماده بهره برداری شده است.

نظر شما