شناسهٔ خبر: 44244754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقتدای خوراسگانی:

مهلت ۲ ماهه به کشور‌های اروپایی برای انجام تعهدات اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر کشور‌های اروپایی تا ۲ ماه آینده تکالیف خودشان را انجام ندهند، دولت به خروج از همکاری پروتکل الحاقی موظف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مقتدای خوراسگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: دیروز در مجلس طرحی تصویب شد که براساس آن باید اقداماتی برای صیانت از حقوق ملا ایران انجام شود که ۹ ماده قانونی دارد و دیروز بعد از تصویب دو فوریت آن در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت پیدا کرد، مفاد آن را بررسی و اصلاحات مورد نظر را انجام دهد.

وی ادامه داد: در نهایت این طرح در قالب ۹ ماده به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد تا در دستور کار قرار بگیرد.

مقتدایی اضافه کرد: اگر کشور‌های اروپایی که در زمینه‌های بانکی و اقتصادی وخرید نفت به ایران متعهد بودند، تا ۲ ماه آینده تکالیف خودشان را انجام ندهند، دولت به خروج از همکاری پروتکل الحاقی موظف است.

وی گفت: در طول سال‌های گذشته برای حسن نیت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برخی نظارت‌ها و بازدید‌ها را پذیرفته بودیم و ما تکالیفی را انجام دادیم، اما آن‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این زمان ۲ ماهه برای این داده شده تا اگر واقعا می‌خواهند به تعهدات عمل کنند فرصتی داشته باشند وگرنه موضوع خروج از پروتکل الحاقی را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با رویکرد دد منشانه دشمن دست به ترور می‌زند نشان از عجز دشمن در برابر توانایی‌های دانشمندان ایرانی و موفقیت‌های بی شمار دانشمندان دارد. در حوزه‌هایی نظیر رادیو دارو‌ها و هوافضا خوب پیش می‌رویم و دشمن نمی‌تواند پیشرفت ایران را تحمل کند.

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: قویتر شدن ایران در عرصه‌های مختلف با اعتماد به نفسی که در ملت ایران وجود دارد باید پیشرفت کشور را تداوم بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما