شناسهٔ خبر: 44243452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دسترسی 558 روستای کردستان به اینترنت بی سیم | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به پوشش ۷۲ درصدی اینترنت روستاهای استان، گفت: در حال حاضر ۵۵۸ روستا در مناطق مختلف این استان به اینترنت پرسرعت بی‌سیم روستایی دسترسی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات این استان با ذکر این مطلب گفت: از این ۵۵۸ روستای دارای اینترنت بی‌سیم، ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و تا پایان امسال روستاهای بیشتری با راه‌اندازی یا ارتقای سایت ها، تحت پوشش خدمات تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۵۱۵ روستای کردستان از اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) مخابرات بهره‌مند هستند، افزود: تعدادی از این روستاها نیاز به افزایش پهنای باند اینترنت دارند که قرار شده تا دو ماه آینده تجهیزات ارتقای پهنای باند اینترنت این روستاها تأمین و نصب شود.

سعیدی به آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه‌اندازی ۵۰ سایت جدید روستایی در صورت تأمین هزینه ساخت جاده دسترسی و برق آنها اشاره کرد واظهار کرد: حدود ۳۲۶ روستای استان بالای ۷۰ درصد پوشش 3G/4G تلفن همراه دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان، یادآور شد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از 25 میلیارد ریال است که بیشتر از هزینه دیگر مناطق کشور است به همین دلیل برای احداث این سایت‌ها نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه از پارسال تاکنون 50 سایت جدید تلفن همراه 4G درروستاهای استان راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: تعداد کل سایت‌های تلفن همراه در استان به 3 هزار و 18 مورد افزایش یافته که از این تعداد 864 سایت آن 4G و بقیه 2G و 3G است.

نظر شما