شناسهٔ خبر: 44243350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| استقرار اورژانس در شهرهای استان یزد طبق استانداردهای بین‌المللی است

مخاطبان خبرگزاری فارس با ایجاد کمپینی تحت عنوان «نداشتن تعداد کافی خودرو آمبولانس در زارچ» از خدمات امدادی سازمان اورژانس استان یزد گلایه و در سامانه فارس من، پیگیری این مهم را مطالبه کردند.

صاحب‌خبر -

سید حسین طباطبایی، سخنگوی سازمان اورژانس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که تعداد و فاصله پایگاه‌های امدادی اورژانس در استان یزد طبق استانداردهای بین‌المللی جانمایی و ایجاد شدند، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای تعیین شده باید در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی مستقر باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۳ پایگاه اورژانس در سطح استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۲۵ پایگاه شهری و مابقی جاده‌ای هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر شهرستان زارچ دارای یک کد آمبولانس و شش تکنسین اورژانس به صورت شیفیتی است، گفت: این ظرفیت ایجاد شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

طباطبایی تصریح کرد: شهرستان زارچ از جمله مناطق حوزه استحفاظی سازمان اورژانس مرکزی یزد بوده و علاوه بر آن دو پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای نیز این منطقه را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما