شناسهٔ خبر: 44231729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اعلام کرد:

کلاهبرداری با شیوه ارسال پیام جعلی درخواست وجه از آشنایان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان، با بیان اینکه درخواست پول از سوی اقوام و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی ترفند مجرمان سایبری است، به شهروندان هشدار داد: حتماً قبل از واریز وجه درخواستی با دوست یا آشنای خود تماس بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، اظهار کرد: هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و متأسفانه شهروندان زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند و یا به دلیل بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

وی افزود: در یکی از این روش‌های جدید کلاهبرداری، مجرمان سایبری با نفوذ به شبکه‌های اجتماعی کاربران، با برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان آنان در این شبکه‌ها، از دوستان و آشنایان این کاربران می‌خواهند با توجه به بحران به وجود آمده مبلغی به شماره حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان نیز با توجه به این‌که ظاهراً پیام از طرف اقوام و آشنایان آنان است، اعتماد کرده بدون تماس با فرد، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت و سقم این درخواست داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه مجرمان سایبری با این ترفند ساده نه تنها از شهروندان کلاهبرداری کرده بلکه باعث اختلاف و جلب اعتماد شهروندان به یکدیگر می‌شوند، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم اگر با درخواست پرداخت وجه از سوی اقوام و آشنایان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند حتماً با آنها تماس برقرار کنند و از صحت و سقم این درخواست مطلع شوند و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش‌های مردمی را با ما در میان بگذارند.

نظر شما