شناسهٔ خبر: 44231033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام شهیدی  
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیش از این از سال ۱۳۹۲ به مدت هفت سال معاونت رییس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را نیز بر عهده داشت بامداد امروز ۹ آذرماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت «ایثار»، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از ابتدای انقلاب در سمت‌های مختلفی به خدمت پرداخت که از آن جمله می‌توان به ریاست عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، رییس بازرسی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رییس جمهور اشاره کرد.
رئیس جمهور در پیامی‌با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را این ضایعه به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفت و برای آن مرحوم علوّ درجات و همجواری با صالحان مسألت کرد.
در پیام حسن روحانی آمده است: درگذشت عالم پارسا و خدوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، موجب تأثر و تأسف فراوان شد. این روحانی دلسوز و فداکار در طول عمر با برکت خود در صحنه انقلاب و مبارزه، در میدان وعظ و خطابه و در عرصه خدمت به مردم در سنگر مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و به ویژه در خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران، همه توان خود را بکار گرفت و کارنامه پربار و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌تردید در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند. فَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ مات وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا.
اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، خانواده معزز آن مرحوم به ویژه همسر و فرزندان گرامی‌ایشان، همچنین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری و حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی‌کنی و سایر بازماندگان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
همچنین معاون اول رئیس جمهور در پیامی‌درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسلیت گفت.
در پیام اسحاق جهانگیری آمده است:درگذشت روحانی وارسته و اخلاق مدار حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضایعه ای تأسف بار است.
این مدیر پرتلاش و خدوم که در مسئولیت‌های مختلفی چون معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگی مجلس شورای اسلامی‌نیز منشأ خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب و مردم بود، همواره دغدغه رسیدگی و حل مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را داشت و در این مسیر هم تلاش‌های فراوانی نمود.
مصیبت فقدان این روحانی گرانقدر را به جامعه عزیز ایثارگران کشور، علاقمندان، همکاران و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.
محمد جواد ظریف هم به این مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام تسلیت ظریف آمده است: ارتحال حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون سابق رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین معاون پیشین کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه موجب تاثر و تالم بسیار اینجانب و همکارانم در وزارت امور خارجه گردید. 
سوابق و خدمات درخشان آن روحانی وارسته، خلیق و پرتلاش در عرصه‌های مختلف در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران و همچنین تلاش‌های خستگی ناپذیر ایشان در دوره خدمت به خانواده عزیز و مکرم شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و دفاع از  آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی‌و انقلابی از خصلتهای بارز آن عزیز سفر کرده است که به یادگار و ماندگار باقی خواهد ماند. 
اینجانب مصیبت فقدان آن روحانی با اخلاص و دلسوز را به بیت مکرم و ارجمند شهیدی محلاتی و بستگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و  برای ایشان صبر و اجر مسئلت می‌کنم. از خداوند منان مسئلت دارم روح بلند و ملکوتی آن سلاله سادات و روحانی جلیل القدر در بارگاه قدسی با  اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محشور و همجوار باشد.

دستور روحانی برای پیشگیری از اقدامات ناامن کننده

رئیس جمهور در جلسه فوق العاده صبح امروز هیئت دولت، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.
به گزارش  ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، رئیس جمهور در جلسه فوق العاده هیئت وزیران که صبح امروز به ریاست وی برگزار شد، همچنین درگذشت روحانی خدمتگزار حجت الاسلام والمسلمین آقای شهیدی را تسلیت گفت.
اعضای دولت در ادامه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند. گفتنی است این جلسه نیز همچون جلسات پیشین با رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا و به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

صفحات مجازی فرماندهان سپاه جعلی است

روابط عمومی‌کل سپاه در اطلاعیه ای انتساب هرگونه کانال و صفحه در فضای مجازی به فرماندهان عالی سپاه را رد کرد.
به گزارش ایسنا روابط عمومی‌سپاه پاسداران اعلام کرد : همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و فرماندهان عالی آن هیچگونه کانال و صفحه رسمی‌در شبکه‌های اجتماعی ندارند و صفحات منتسب به این نهاد و فرماندهان آن اعم از فرمانده کل سپاه ، در شبکه‌های اجتماعی جعلی است.

بیانیه نمایندگان مجلس
 در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در بیانیه‌ای ترور دکتر محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.
به گزارش ایسنا، متن این بیانیه که علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)  قرائت کرد، به شرح زیر است:«فاجعه تلخ ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری زاده که سالیانی دراز، عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای فنی، دفاعی و نظامی‌جمهوری اسلامی‌ایران به خصوص در عرصه هسته‌ای صرف کرد، تمامی‌مردم ایران را داغدار کرد.
دست رژیم آدمکش صهیونیستی در این جنایت بزرگ کاملا آشکار است و اگر چه عوامل این رژیم سرطانی از درک آنکه دانش هسته‌ای مدت‌ها است بومی‌و در ذهن و دل هزاران جوان دانشمند ممتاز و نخبه تا ابد ماندگار شده است، عاجز است اما قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند کرد. آنچه در این مقطع، این جنایتکاران بشری را تا این حد گستاخ نموده سیطره تفکری خسارت بار در میان بعضی از دولتمردان است که فکر می‌کنند با گفت‌وگو و تعامل با اربابان این جنایت پیشگان، جمهوری اسلامی‌نزد آنها نرمال و بهنجار تلقی خواهد شد و لذا باید از هرگونه عملی که آنها را ناراحت کند پرهیز نمود. تجارب ترور و خرابکاری‌های سالیان اخیر آمریکا، اسرائیل و سایر هم پیمانانشان در کشور ما که متأسفانه عمدتا هم بدون پاسخ متوازن باقی مانده است نشان داد که این تفکر تا چه حد غلط و خطرناک است. خطرناک از این بابت که بسط آن اتفاقا دشمن را بسیار جسورتر از هر زمان دیگر کرده و کشور را وارد تنش‌های بی‌سابقه نموده که حداقل از بعد جنگ تحمیلی تا کنون بی سابقه بوده است. مجلس شورای اسلامی‌به عنوان صدای ملت، اعلام می‌دارد که این انفعال‌های پی در پی برای ایران اسلامی‌ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش‌های عمیق‌تر و ضربات دردناک‌تر نخواهد داشت و مقتضی چنین جنایتی پاسخ فوری و پشیمان کننده‌ای است که بهترین آنها احیای صنعت درخشان هسته‌ای کشورمان از طریق پایان اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم‌های بازرسی بی‌سابقه سازمان انرژی اتمی‌است.»
 

برچسب‌ها:

نظر شما