شناسهٔ خبر: 44214301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه های آموزش و پرورش در راستای تقویت قابلیت های دانش آموزان باشد

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام برنامه های این نهاد باید در راستای شناخت و تقویت قابلیت های دانش آموزان و بر اساس ساحت های ۶ گانه تربیتی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز یکشنبه ضمن تسلیت شهادت ناجوانمردانه دانشمند هسته ای کشورمان، شهید محسن فخری زاده افزود: برنامه های ما در حوزه مدارس باید در راستای شناخت، حفظ و تقویت استعدادهای دانش آموزان طبق ساحت های ششگانه باشد.

وی اظهار داشت: مسئولیت هر کسی در سیستم به فهم آن فرد بستگی دارد و فهم هم با پیگیری های مستمر شکل می گیرد لذا نباید اجازه دهیم سختی های کار توان ما را بگیرد.

اسکندری نسب بیان کرد: هر شخصی می تواند با استفاده از ظرفیت موجود کارهای بزرگی انجام دهد و پیگیری همیشه سبب نتیجه گیری مطلوب می شود.
وی ادامه داد: مشارکت فکری در تصمیم گیری و تصمیم سازی در شرایط فعلی بسیار مهم و بهره مندی از خرد جمعی بسیار کارساز است و می تواند منجر به ارائه راهکارهای موثری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با اشاره به ترور و تهدیدهای دشمنان افزود: دشمنان با ترور و تهدید کاری از پیش نبرده و نمی برند و اقدامات این چنینی اقتدار کشور ما را بیشتر و عزم ملت ایران را راسخ تر می کند.

وی با بیان حدیثی از حضرت امام حسن عسکری (ع) با محوریت پارسایی، تقوا و امانت داری گفت: هیچ کاری باحلاوت تر از خدمت صادقانه نیست، باید بکوشیم تا مشکلات بر ما چیره نشوند بلکه ما مسلط بر همه نارسایی ها و کاستی ها با توکل به خدا برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش را جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر ساماندهی مطلوب نیروی انسانی افزود: ساماندهی نیروی انسانی باید طبق مصلحت سیستم دنبال شود نه این که مصلحت افراد یا غرض ورزی های شخصی اعمال شود که در این صورت سیستم دچار آفت و آسیب می شود.
اسکندری نسب گفت: مسئولیت هر کسی در سیستم به فهم آن فرد بستگی دارد و فهم هم با پیگیری های مستمر شکل می گیرد، نباید اجازه دهیم سختی های کار توان ما را بگیرند لذا هر شخصی می تواند با استفاده از ظرفیت موجود کارهای بزرگی انجام دهد و پیگیری همیشه سبب نتیجه گیری مطلوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان شبکه شاد را بستری امن و پاک برای آموزش دانش آموزان خواند و گفت: دغدغه همه ما آموزش دانش آموزان است، شبکه شاد در سطح کلان کشور تایید شده و مورد رضایت و حمایت رهبری و رئیس جمهور قرار گرفته است.
اسکندری نسب گفت: برنامه های آموزشی تلویزیونی بعد از شبکه شاد با پوشش ۹۸ درصدی در کشور، دانش آموزان زیادی را در آموزش غیرحضوری پوشش داده است.
وی با بیان تاثیر برنامه ریزی مطلوب در اثربخشی فعالیت ها گفت: همه ما باید برنامه محور باشیم حتی برنامه ضعیف از بی برنامگی بهتر است، داشتن چشم انداز و ایجاد برنامه برای تیم اجرایی و نظام مند بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به محدودیت های جدید کرونایی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت دانشجو معلمان هم در شهرستان ها و مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی می توان برای آموزش دانش آموزان بهره برد.
اسکندری نسب بر ارائه خدمات مشاوره ای مناسب به دانش آموزان به ویژه کنکوری ها تاکید کرد و گفت: اجرای مطلوب برنامه تعالی مدرسه بسیار به ارتقای مدیریت آموزشگاهی کمک می کند، از قابلیت های مدیران مدارس باید استفاده شود و بین صف و ستاد نباید فاصله ای باشد.
وی با بیان این که آموزش واقعی باید دنبال شود، گفت: به دنبال آمار ساختگی نیستیم و باید به آن چه که واقعیت است برسیم، باید منیت ها تبدیل به ما شود، همراه و هم صدا باشیم تا به نقطه هدف نزدیک شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر کاهش ساعات حق التدریس معلمان تاکید کرد و گفت: از سال گذشته هزار و ۴۰۰ نیروی مشمول وارد آموزش و پرورش شده اند که  باید آموزش آنان در دستور کار قرار بگیرد.
اسکندری نسب گفت: در شرایط فعلی معلمان مثل مدافعان سلامت ایثارگران واقعی هستند و رسالت ما این است که جلوه های ایثار آنان را به جامعه منعکس کنیم.

نظر شما